کواکبیان: سمنان استان دیوانسالاران است

منتخب مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی، سمنان را استان دیوانسالاران در تاریخ دانست و گفت: این خطه ٤٨٠ سال پایتخت اشکانیان بوده است.

به گزارش ایسکانیوز از شاهرود مصطفی کواکبیان در آیین روز استان سمنان در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به چهره ها و شخصیت های فرهنگ و هنر استان سمنان افزود: این استان مهد بزرگانی چون بایزید بسطامی، علاالدوله سمنانی، ابن یمین فریومدی، ابوالحسن خرقانی و ... است.

وی با قرائت اشعار و سروده هایی از شخصیت های این استان از جمله علاء الدوله سمنان و بیان اینکه آرامگاه شیخ علاالدوله درمنطقه بیابانک و درنزدیکی زادگاه دکتر روحانی رئیس جمهوری است گفت: انتظار می رفت دکتر روحانی در سفر به سمنان به آرامگاه این عارف نامی نیز سری می زد.

کواکبیان با تجلیل از ناشران و اهالی فرهنگ و هنر استان سمنان و نیز مسوولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری از جمله برگزاری روز استان سمنان در نمایشگاه تهران گفت: خود را همچنان نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی می داند و پیگیر مسایل این استان از جمله انتقال پایتخت سیاسی است.

در این مراسم که در سالن مناسبتهای فرهنگی مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با حضور مدیرکل هماهنگی امور استانها، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان و جمعی از مسوولان و اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد برنامه های متنوعی از جمله تجلیل از فرهیختگان، شاعران، نویسندگان و ناشران استان سمنان اجرا شد.

کد خبر: 644323

وب گردی

وب گردی