هادی منتظری در شب آواز ایرانی می نوازد

یازدهمین شب آواز ایرانی، امروز شنبه، 25 اردیبهشت ماه د رتالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، یازدهمین شب آواز ایرانی، امروز شنبه، 25 اردی بهشت ماه، با حضور استادان و هنرمندان عرصهٔ آواز و موسیقی ایرانی، ساعت 18 در تالار اندیشهٔ حوزهٔ هنری برگزار می‌شود، که در این برنامه، هادی منتظری و حسین علیشاپور به اجرای برنامه می‌پردازند.
هادی منتظری دارای نشان درجهٔ یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد است. وی فراگیری موسیقی را نزد محمود مرآتی آغاز کرد و پس از آشنایی با محمدرضا لطفی و به پیشنهاد او، در کنار نواختن ویلون، کمانچه‌نوازی را نیز فرا گرفت. منتظری از وجود استادان بزرگی چون نورعلی‌خان برومند، جواد معروفی، مهدی برکشلی، محمدتقی مسعودیه، احمد پژمان، علی تجویدی، داریوش صفوت، محمدرضا لطفی و علی‌اصغر بهاری بهره‌ برده است.
این نوازنده کمانچه همچنین با خوانندگانی چون محمدرضا شجریان در گروه شیدا، علیرضا افتخاری، شهرام ناظری، عبدالحسین مختاباد و صدیق تعریف همکاری داشته است.
حسین علیشاپور، ردیف موسیقی آوازی را نزد صدیف تعریف فرا گرفت. سپس به محضر زنده یاد استاد سید نورالدین رضوی سروستانی راه یافت و به تکمیل آموخته های خود در زمینهٔ ردیف موسیقی پرداخت. او در ادامهٔ مسیر هنری خود،نزد استادانی چون منوچهر همایون‌پور، حسین عمومی و محسن کرامتی کسب فیض کرده است. او در این برنامه به همراه استاد هادی منتظری (نوازندهٔ کمانچه) به اجرای آواز خواهد پرداخت.
از بخش‌های دیگر یازدهمین شب آواز ایرانی، می‌توان به اجرای سلیمان رضایی به همراه جلیل صادقی اشرافی (نوازندهٔ سه تار) اشاره کرد.
سلیمان رضایی آواز را به صورت حرفه یی نزد سید حسام الدین سراج آموخته و نواختن سه تار را نیز در محضر مهران مهرنیا فرا گرفته است. رضایی از برگزیدگان جشنواره های ایرج بسطامی و هزار‌صدا است و در این برنامه به همراه جلیل صادقی اشرافی (نوازندهٔ سه تار) به اجرای آواز خواهد پرداخت.
جلیل صادقی اشرافی، نیز نواختن سه تار را نزد مهرنیا آغاز کرد و در ادامه برای تکمیل آموخته های خود، از محضر استاد محمدرضا لطفی کسب فیض نمود. اشرافی سابقهٔ نوازندگی در کنسرت‌های گروه همایون به سرپرستی مهران مهرنیا را در کارنامهٔ خود دارد.
گفتنی است، در این مراسم جلال اسماعیلی و سینا مشفقی نیز به اجرای برنامه می پردازند. اسماعیلی دوره های ردیف موسیقی را نزد استادان اصغر وفایی و مهیار شادروان فرا گرفته و در ادامه برای تکمیل آموخته‌های خود، از محضر علی جهاندار کسب فیض نموده است. او در این مراسم به همراه سینا مشفقی (نوازندهٔ سه تار) به اجرای آواز خواهد پرداخت.
سینا مشفقی، هنرآموختهٔ موسیقی است و دوره های موسیقی را زیر نظر مسعود حبیبی، حسین مهرانی و مسعود شعاری فرا گرفته است. او در آلبوم های مختلفی همچون آقای سماع، آن سوی حرف و صوت، آغیش و آلبوم تصویری پایکوبان نوازندگی کرده است.
در این نشست ماهانه که با هدف تجلیل از پیشکسوتان آواز ایرانی و همچنین کشف و معرفی چهره‌های جدید شکل گرفته است. یازدهمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزهٔ هنری، شنبه 25 اردی بهشت ماه (امروز)، ساعت 18 در تالار اندیشهٔ حوزهٔ هنری، واقع در خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، برگزار می‌شود. حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
507502

کد خبر: 644362

وب گردی

وب گردی