وجود  ۱۰ تا۱۲ هزار معتاد رها شده در تهران/ ۳۸۸۰ معتاد به مراکز بهاران  منتقل شدند

رئیس سازمان بهزیستی از انتقال ۳ هزار و ۸۸۰ معتاد متجاهر به مراکز بهاران خبر داد و گفت: ۴۰۰ نفر از این افراد را زنان و مابقی را مردان معتاد تشکیل می دهند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم ویژه نابینایان،با اشاره به اینکه ۳۲ هزار فرصت شغلی برای معلولان ایجاد شده است گفت: از میان یک میلیون و ۲۰۰ هزار معتاد کشور، ۷۰۵ هزار نفر آنها از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی در مورد مرکز بهاران نیز گفت: تاکنون با همکاری نیروی انتظامی ۳ هزار و ۴۸۰ معتاد مرد و بیش از ۴۰۰ معتاد زن جمع‌آوری شده که پس از سم‌زدایی به ۲۴ مرکز بهاران منتقل شدند و در این مرکز معتادان ۵ تا ۶ ماه نگهداری می‌شوند و نسبت به اشتغال و توانمندسازی آنها اقدام خواهد شد.

به گفته محسنی بندپی، همچنان پیش‌بینی می‌شود ۱۰ تا۱۲ هزار معتاد رها شده در تهران وجود داشته باشد که تا کنون ۴ هزار نفر آنان را ساماندهی کردیه ایم و برای جمع‌آوری و نگهداری آنها نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم.

او با اشاره به اینکه در برنامه ششم به افزایش مستمری مددجویان اشاره شده است ، گفت: براساس آن هر مددجو می‌تواند علاوه بر دریافت مستمری ماهانه ،به ازای هر فرزند ۱۰ درصد مستمری بیشتری دریافت کند.

105105

کد خبر: 644398

وب گردی

وب گردی