فاضل جمشیدی:حضور 10 نفر در انتخابات نوبت اول خانه موسیقی شرم آور است/نادر گلچین:کلام ارجح است نه چهچهه

یازدهمین شب آواز ایرانی با حضور نادر گلچین و فاضل جمشیدی در تالار اندیشه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، یازدهمین شب آواز ایرانی در شب 25 اردیبهشت در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور میهمانانی از جمله سید رضا طیبی، فاضل جمشیدی، نادر گلچین، مظفر شفیعی و حسین جعفری برگزار شد.
در بخش نخست این شب آواز سلمان رضایی آوازش را به همراهی سه تار جلیل اشرافی در مایه شوشتری اجرا کرد او در برنامه خود از اشعار رضی الدین آرتیمانی بهره برد.
در بخش دوم ساز و آواز سه گاه توسط جلال اسماعیلی و همراهی سه تار سینا مشفقی بر روی اشعار حافظ اجرا شد.
در بخش بعدی برنامه ساز و آواز ایرانی فیلم کوتاهی از خوانندگی فاضل جمشیدی پخش شد و پس از آن او روی صحنه آمد و در مورد آواز ایرانی گفت: آواز ایرانی گوهر گرانبهایی است بر گردن ایران زمین و نباید ارزش آن را پایین آورد. آواز ایرانی یک فرصت است برای نشان دادن قدرت موسیقی ایران و نباید آن را فقط خودمان بشنویم، باید آن را به درستی به جهانیان عرضه کرد.
وی ادامه داد: آواز ما دچار مشکل است. من خیلی در موسیقی تحقیق کرده ام. ردیف یک پله است و باید از آن گذشت، توانایی و دانایی دو بال یک خواننده اند. دانایی همان ردیف است ولی کافی نیست باید توانایی درست به کار گیری اش را هم داشته باشیم. آواز بد خواندن بدتر از نخواندن است. بعضی از خوانندگی های ما از دشمنی بدتر است. توجه کنیم و پیش اساتیدی برویم که ظرایف را بلد هستند.
فاضل جمشیدی به خوانندگان و نوازندگان جوان گفت: نگاه مدیریتی و سازمان یافته لازمه کار است. برای خودتان کار نکنید. مدیر اجرای داشته باشید و بدانید بدون سازمان داشتن گروه موسیقیتان پایدار نخواهد بود. اما اگر این کار را نکنید ورشکست می شوید.
او در ادامه به نقش مدیران و مسئولان اشاره کرد و عنوان کرد: برای هنرمندان ایجاد اشتغال کنید. تمام فرهنگسراها برای موسیقی جا دارند. اگر هر فرهنگسرا اسپانسر سه گروه موسیقی بشود مشکل آنها حل خواهد شد.
این خواننده ایرانی ادامه داد: کارفرمای ما همه ایرانی ها هستند. ما باید دنبال مطالباتمان باشیم. بروید در خانه موسیقی عضو شوید. حتما بیمه هم درست می شود. پس در سرنوشت خودتان مشارکت کنید. خانه موسیقی را حتی اگر قبول ندارید ولی تنها نهاد است. حضور 10 نفر در انتخابات نوبت اول خانه موسیقی شرم آور است. نوبت دوم دارد شروع می شود، مشارکت کنید. بیایید در 9 خرداد در ساعت 11 صبح در تالار وحدت به همه نشان بدهیم خوانندگان ایرانی می خواهد باشند و آواز ایرانی را حفظ کنند.
در ادامه فیلم کوتاهی از خوانندگی فاضل جمشیدی پخش شد.
سپس گروه بعدی برای اجرا روی صحنه آمدند. این گروه را که صادق میرزا میرزایی به عنوان خواننده و مژگان محمدحسینی به عنوان نوازنده قانون تشکیل می دادند در دستگاه چهارگاه ساز و آوازی بر روی شعر حافظ و تصنیفی از حسین علیزاده را بر روی شعر هوشنگ ابتهاج اجرا کردند.
گروه بعدی شب آواز ایرانی که به اجرای برنامه پرداخت متشکل از سید حسین جعفری خواننده، سید محمدحسین ذونوری نوازنده تار و سید علی جعفری نوازنده تنبک بود که برنامه خودشان را در دستگاه چهارگاه با اشعاری از سعدی و عطار پیش بردند و با تصنیفی از سید محمدحسین ذونوری بر روی شعر فریدون مشیری به پایان رساندند.
در بخش بعدی شب آواز ایرانی نادر گلچین به روی صحنه آمد و درباره آواز ایرانی گفت: کلام ارجح است نه چهچهه، ولی متأسفانه این روزها این اتفاق بیشتر شده است. بیاییم قدم را به جلو برداریم. ما میگوییم شعر و موسیقی نمی گوییم موسیقی و شعر.
قبل از بخش پایانی مجری برنامه اعلام کرد که برنامه های بعدی شب آواز ایرانی به صورت رقابتی خواهد بود به نحوی که برگزیدگان هر ماه در پایان سال با هم به رقابت خواهند پرداخت و از گروه های برگزیده حمایت برای کنسرت و نشر آلبوم به عمل خواهد آمد.
و یازدهمین شب آواز ایرانی با آواز حسین علیشاپور و کمانچه هادی منتظری در مایه اصفهان و کلام محمدعلی بهمنی به پایان رسید.
507502
کد خبر: 644470

وب گردی

وب گردی