وام ازدواج: نداریم!/وام مدیران: ۵۰۰میلیون تومان

در حالی که برخی مدیران دولت وام‌های 500 میلیونی می‌گیرند پرداخت وام 10 میلیونی ازدواج برای جوانان با مشکل مواجه است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از همشهری ، وام ضروری، 500 میلیون تومان، وام خودروی مدیران 100 میلیون تومان، وام ضروری 100 میلیون تومان، وام‌ها با عناوین دیگر: بین 100 تا 200 میلیون تومان. ارقام وام‌هایی که خواندید بخشی دیگر از پرده فیش‌های حقوقی چند ده میلیون تومانی است که کمتر دیده شد اما شاید اهمیتش از حقوق‌های چند ده میلیون تومانی هم بیشتر باشد. چرا که هر مدیری در مجموع بیش از 500 میلیون تومان تحت عناوین مختلف وام ضروری و اتومبیل و مسکن و ... دریافت کرده و در اقساط بلندمدت و بدون سود یا با سود خیلی کم بازپرداخت می‌کند.

به همین دلیل هم هنوز ماجرای پرداخت‌های کلان به مدیران دولتی و بانکی و... ادامه دارد و در جدیدترین نمونه غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه به علی‌ طیب‌نیا، وزیر اقتصاد نامه نوشته و خواستار موشکافی دقیق پرداختی‌ها به مدیران بانکی و بیمه‌ای و... شده است.

این نامه در شرایطی نوشته شده که 2 هفته پیش مدیران بانک مرکزی اعلام کردند پولی برای پرداخت وام ازدواج 10میلیونی وجود ندارد. پاسخ منفی بانک مرکزی به عملیاتی شدن افزایش وام ازدواج از 3 به 10 میلیون پس از آن شکل گرفت که نمایندگان مجلس اوایل ماه جاری در قالب تصویب لایحه بودجه سال 95 مقرر کردند وام ازدواج هر یک از زوجین از 3 به 10 میلیون (مجموعا 20 میلیون برای هر زوج) افزایش پیدا کند. اما دولت و متعاقبا بانک مرکزی آب پاکی را روی دست زوج‌های جوان ریختند و اعلام کردند پولی برای وام ازدواج 10 میلیونی وجود ندارد. در بحبوحه این مجادلات بود که فیش‌های جنجالی مدیران بیمه مرکزی منتشر شد که نشان می‌دهد هر مدیر ارشد علاوه بر حقوق کلان، بین 500 تا 700 میلیون تومان وام با اقساط بسیار درازمدت دریافت کرده است.

105105

کد خبر: 644507

وب گردی

وب گردی