مانور ضد تروریستی در جشنواره کن موجی از وحشت ایجاد کرد

یک حمله تروریستی جعلی در نزدیکی یکی از لوکس‌ترین هتل‌های کن موجب ترس و وحشت میهمانان جشنواره فیلم کن شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از هالیوود ریپورتر، در حالی که جشنواره فیلم کن امسال در سایه تدابیر شدید امنیتی و ضد تروریستی در حال برگزاری است یک مانور ضدتروریستی توسط یک شرکت اینترنتی در فرانسه در نزدیکی هتل لوکس «Hotel du Cap» که محل اقامت میهمانان سرشناس جشنواره کن شد و برای دقایقی موجی از ترس و وحشت در جشنواره ایجاد کرد.

در این حمله تروریستی جعلی، 6 مرد با ظاهر نظامی و کلاه پوش، سوار بر قایق به سمت «Hotel du Cap» کن حرکت کردند و یکی از آنها با بالا رفتن از پله‌ها به سمت میهمانان وحشت‌زده در تراس هتل رفت. در این زمان یکی از میهمانان فریاد می‌زند و همه میهمانان از صندلی‌های خود و با وحشت به سمت محوطه استخر پا به فرار می‌گذارند.

شیرین کاری تبلیغاتی این شرکت اینترنتی فرانسوی در جریان برگزاری جشنواره فیلم کن با انتقادات بسیار شدیدی رو به روشده است.

پس از حملات تروریستی در بروکسل و پاریس، مسئولان برگزاری جشنواره فیلم کن از بیم بروز احتمالی حملات تروریستی توسط داعش بیش از 500 مامور به پرسنل امنیتی خود اضافه کردند.

حتی یک مانور مقابله با تروریسم نیز چند هفته قبل از آغاز جشنواره با حضور 200 نیروی داوطلب در مرکز شهر کن برگزار شد که در آن حمله فرضی تروریستی به کاخ جشنواره فیلم کن، زخمی شدن عده‌ای روی فرش قرمز و تسلط نیروهای نظامی و پزشکی فرانسه بر این وضعیت شبیه‌سازی شد.

«دیوید لیسنارد» شهردار کن نیز پیش از این گفته بود 500 دوربین مداربسته در شهر تعبیه شده است تا کن تحت کنترل‌ترین شهر فرانسه باشد و همچنین اعلام کرد که تدابیر شدید امنیتی موجب ایجاد اختلال در برگزاری رویدادهای گوناگون جشنواره نخواهد شد.

شصت‌ونهمین جشنواره فیلم کن از فردا11 می (22 اردیبهشت) آغاز می‌شود و تا 22 می (دوم خرداد) ادامه خواهد داشت.

503502

کد خبر: 644563

وب گردی

وب گردی