زاهدی در گفت و گو با ایسکانیوز: اصولگرایان بخواهند، نامزد هیئت رئیسه می شوم

عضو کمیته هفت نفره ساماندهی اصولگرایان مجلس دهم می گوید: امیدواریم که رقابتی بین لاریجانی و عارف رقابتی وجود نداشته باشد.

محمد مهدی زاهدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با اشاره به موضوع ریاست مجلس دهم و در پاسخ به این سئوال که رایزنی های پارلمانی برای انتخاب رئیس در فراکسیون فراگیر اصولگرایان به کجا رسیده است، خاطرنشان کرد: البته ما هنوز اسمی برای فراکسیون مشخص نکرده ایم اما به نظر می رسد که در حال رسیدن به اکثریت خوبی از نمایندگان برای حمایت از ریاست آقای لاریجانی در روز رای گیری هستیم.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا با این حرف، شما در این رقابت شانسی برای آقای عارف قائل نیستید؟ گفت: البته ما امیدواریم که رقابتی وجود نداشته باشد چون شانس آقای لاریجانی بسیار بالاست.

زاهدی در ادامه و در پاسخ به این سئوال که این بدین معناست که شما به آقای عارف پیشنهاد می دهید پیش از آنکه رقابتی بوجود آید، انصراف دهد؟ گفت: من نمی توانم برای آقای عارف تعیین تکلیف کنم و تنها می گویم که امیدوارم این رقابت، نقطه شروع اختلاف میان دو فراکسیون نباشد و بیشتر بتوانیم بر اساس وفاق کارها را دنبال کنیم.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم همچنین در خصوص فضای سیاسی مجلس دهم و اینکه آیا این فضا، فضای تعامل و گفت وگو خواهد بود یا میان جریانات مختلف فکری تضاد به وجود خواهد آمد، تصریح کرد: اولا ما نباید از تضاد فکری نگران باشیم چون موجب رویش ها و زایش های جدیدی در مباحث مختلف از جمله قانونگذاری و همچنین مباحث مرتبط با سیاست داخی و سیاست خارجی خواهد شد و از این رو این تضادها خوب است اما مهم این است که این تضادفکری نباید موجب تقابل جریانی شود.

نماینده مردم کرمان در خانه ملت با تاکید بر اینکه ما تقابل جریانی را قبول نداریم گفت: اینکه افکار مختلف بیان شود حتما به نفع مجلس و کشور است اما اینکه در مجلس تنها به دنبال منافع جریانی خودمان باشیم و کار به منافع ملی و مصالح کشور نداشته باشیم، خیانت است.

وزیر علوم دولت نهم در پاسخ به این سئوال که آیا شما مایل به حضور در هیئت رئیسه مجلس دهم هستید؟ گفت: من همیشه فردی تشکیلاتی بوده و هستم و تابع تصمیم فراکسیون اصولگرایانم به طوری که فراکسیون به هر تصمیمی برسد برایم مهم است و به آن عمل می کنم.

204/201

کد خبر: 644804

وب گردی

وب گردی