خانه محیط زیست در واحد علوم و تحقیقات راه اندازی می شود

خانه محیط زیست به عنوان مرکز هماهنگی و جهت دهی مناسب فعالیت‌ها در راستای افزایش مشارکت دانشجویان با شهروندان در واحد علوم تحقیقات ایجاد می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر مجید عباسپور رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات در نشست مشترک همکاری‌های محیط زیستی شهرداری تهران و این واحد دانشگاهی با اشاره به آمار بالای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی این واحد بخصوص در دانشکده محیط زیست و انرژی، گفت: ارتقاء شاخص‌های محیط زیست و مسئولیت پذیری دانشجویان از اولویت‌های اصلی واحد علوم و تحقیقات است.

او با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۴۲ هزار دانشجو در واحد علوم تحقیقات مشغول به تحصیل هستند، افزود: از جمله برنامه هایی که در حال حاضر در دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات در دست اقدام قرار دارند می توان به گسترش فضای سبز، باز چرخانی آب برای آبیاری، ایجاد مسیر راهپیمایی سبز و معرفی 49 گونه پرنده در سایت واحد توسط دانشجویان تنوع زیستی اشاره کرد.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از آمادگی واحد علوم و تحقیقات برای همکاری‌های مشترک جهت تبدیل این واحد به دانشگاه سبز خبر داد و گفت: فضای واحد علوم و تحقیقات می‌تواند به عنوان یک مکان جهت برگزاری برنامه‌ها و اقدامات محیط زیستی در اختیار ستاد محیط زیست و توسعه پایدار قرار بگیرد.

هوشنگ گلمکانی رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نیز در این نشست با بیان اینکه ایجاد و تعریف یک پل ارتباطی بین دانشگاه و شهروندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: با فراهم کردن زمینه های فعالیت دانشجویان می توان از توانمندی، ایده های نو و تخصص دانشجویان علاقمند به حوزه محیط زیست بهترین بهره را برد.

او یکی از اهداف را رسیدن به شهرتازه عنوان کرد و افزود: شهر تازه شهری است که در آن تنوع زیستی، آب، انرژی، زمین و هوای پاک برای شهر هدف گذاری شده است و بدون تردید برای دسترسی به این مهم باید از تمامی ظرفیت‌های بخش‌ها، سازمانها، نهادها و مراکز علمی به خصوص جامعه دانشگاهی جهت محوریت موضوع استفاده کرد.

گلمکانی در ادامه با تاکید بر اینکه باید جهت پیشبرد اهداف و فرهنگ سازی موثر فرهنگ محیط زیست را در بین تمام اقشار جامعه ترویج دهیم، گفت: علاوه بر پرداختن به مباحث مهم علمی و تخصصی دردانشگاه باید با تشکیل خانه و کانون محیط زیست به عنوان اتاق فکر دایمی، فرهنگ و روحیه مشارکت پذیری دانشجویان را ارتقاء دهیم.

او گفت: با توجه به ظرفیت های کانون محیط زیست و واحد علوم و تحقیقات می توان از این پتانسیل برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تورهای طبیعت گردی و به نمایش گذاشتن دستاوردهای دانشجویان در زمینه محیط زیست بهره برد.

20104

کد خبر: 644822

وب گردی

وب گردی