بررسی بسته جامع "حمایت از زنان شاغل" در ستاد ملی زن و خانواده

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با اشاره به مصوبات پنجمین جلسه کمیسیون تخصصی ستاد ملی زن و خانواده گفت: بر اساس یکی از مصوبات این جلسه قرار است بسته جامع حمایت از زنان شاغل تا یک ماه آینده جهت بررسی در ستاد ملی زن و خانواده ارایه ‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سوسن باستانی گفت: معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال تهیه بسته جامع حمایت از زنان شاغل است.

او با اشاره به مصوبات دیگر پنجمین جلسه کمیسیون تخصصی ستاد ملی زن و خانواده گفت: سه دستگاه در این جلسه گزارش ارایه کردند که شامل وزارت دادگستری،وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و وزارت کشور می‌شوند. بر اساس گزارش ارایه شده،5 کارگروه با عضویت نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد تشکیل شد تا برنامه مشخص و کارشناسی شده به منظور طرح و تصویب در ستاد ملی امور زنان و خانواده ارایه کنند.

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری افزود: کارگروه تدوین برنامه افزایش نشاط در جامعه زنان در سطوح مختلف با توسعه امکانات تفریحی و ورزشی با مسئولیت وزارت ورزش و جوانان، کارگروه تدوین برنامه توانمندسازی و اشتغال پایدار زنان با مسئولیت وزارت تعارون کار و رفاه اجتماعی و کارگروه تدوین برنامه آموزش خانواده با مسئولیت شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل می‌شود.

او با اشاره به تدوین دو برنامه بر اساس تصمیم کمیسیون تخصصی ستاد ملی زن و خانواده گفت: قرار شد برنامه کاهش آسیب اجتماعی زنان از بسته جامع کاهش آسیب‌های اجتماعی - تهیه شده در شورای اجتماعی کشور- توسط وزارت کشور استخراج و در ستاد ملی زن و خانواده مطرح شود علاوه بر آن برنامه ملی ارتقای سلامت جسمی و روانی زنان توسط وزارت بهداشت تدوین شود همچنین قرار شد طی یک ماه گزارش اولیه در این زمینه ها به معاونت امور زنان ارایه شود.

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری یکی از موضوعات این جلسه را بحث درباره تعیین شاخص‌های عدالت جنسیتی ذکر و ادامه داد: موضوع عدالت جنسیتی در تبصره 26 لایحه احکام برنامه ششم توسعه ذکر و تعیین این شاخص‌ها بر عهده ستاد ملی زن و خانواده گذاشته شده است که قرار است این شاخص‌ها در اختیار دستگاه‌ها قرار بگیرد و ارتقای این شاخص‌ها رصد شود. دستگاه‌ها طبق این حکم ملزم به ارایه گزارش درباره وضعیت عملیاتی شدن شاخص‌ها در دستگاه خود هستند.

باستانی در پایان گفت: از معاونت حقوقی رییس جمهور درزمینه ماده 3 آیین‌نامه تشکیل ستاد ملی زن و خانواده (مصوبات ستاد بر اساس اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و طبق مجوز هیئت وزیران لازم‌الاجراست و کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌ها موظفند بر اساس مصوبات ستاد اقدام و نتایج آن را به ستاد گزارش نمایند.) استعلام کردیم چراکه یکی از اشکالاتی که به مصوبات پیشین ستاد ملی زن و خانواده وارد کرده بودیم ابلاغ آن‌ها به دستگاه‌ها بدون امضای رییس جمهور بود. معاونت حقوقی نیز اعلام کرد که مجوز هیات وزیران برای ابلاغ مصوبات ستاد ضروری است.

20103

کد خبر: 644900

وب گردی

وب گردی