پورمختار: سامانه جامع گمرکی نمونه عینی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد است

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: سامانه جامع گمرکی نمونه عینی ارتقای سلامت اداری و سالم‌سازی فضای اداری و مبارزه با فساد تلقی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا از گمرک ایران، محمدعلی پورمختار که به همراه اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی بازدید می‌کرد، با بیان این مطلب گفت: اقتضای شرایط فرهنگی و اقتصادی کشور، طراحی چنین سامانه ای را ایجاب می کرد.
وی خطاب به مسعود کرباسیان رئیس‌کل گمرک ایران افزود: این سامانه نمونه عینی ارتقای سلامت و سالم‌سازی فضای اداری و مبارزه با فساد تلقی می‌شود که گمرک در این زمینه پیشگام و پیش قدم است.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این کمیسیون برای ایفای نقش و مسئولیت سایر دستگاه ها برای حل مشکلات فرارو تاکید دارد و پیگیری خواهد کرد.
پورمختار در ادامه به موضوع قاچاق کالا در کشور اشاره و تصریح کرد: میزان قاچاق در کشور باید بطور دقیق تعیین شود؛ زمانی که این سامانه به طور کامل اجرایی شود اما همچنان قاچاق وجود داشته باشد، باید دلیل این مشکل را در جای دیگری جست ‌وجو کرد.
وی یادآور شد: موضوع مبارزه با قاچاق کالا از موضوعات مهم کشور است و گمرک می‌تواند در رفع این مشکل کمک‌رسانی داشته باشد.
به گزارش ایرنا، سامانه اظهار از راه دور به صادرکننده کمک می کند در شبانه روز برای پر کردن فرم اظهارنامه و تحویل الکترونیکی اسناد به گمرک اقدام کند. در سامانه جامع امور گمرکی بر خلاف گذشته که اطلاعات اظهارنامه کالا به صورت دستی و غیر قابل صحت سنجی به گمرک ارائه می شد، قبل از ورود به گمرک به صورت الکترونیکی از شرکت های حمل ونقل و دریافت می شود.
این اطلاعات پردازش می شود و مبنای انجام تشریفات گمرکی است.
صدور قبض انبار به صورت الکترونیکی و طی مراحل آن با کمترین وقفه از قابلیت های سامانه در این حوزه است .

10202

کد خبر: 644931

وب گردی

وب گردی