ظرفیت ۲۷۹ هزار نفری برای دوره های کاردانی فنی حرفه ای

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آمار ثبت نام در آزمون ورودی دوره های کاردانی نظام جدید، گفت: ظرفیت پذیرش در این دوره ها ۲۷۹ هزار و ۴۱۱ نفر اعلام شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دکتر حسین توکلی گفت: ثبت نام برای ثبت نام آزمون ورودی دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی سال ۹۵ از روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه آغاز شده است و تاکنون ۴۷ هزار و ۹۰۲ نفر در این دوره ها ثبت نام کردند.

او با اشاره به ظرفیت پذیرش در دوره های کاردانی گفت: برای این دوره ها ۲۷۹ هزار و ۴۱۱ نفر ظرفیت تعیین شده است که ۱۷۷ هزار و ۳۸۲ ظرفیت به ۱۱ کد رشته با آزمون اختصاص دارد و ۱۰۲ هزار و ۲۹ ظرفیت نیز به ۳۱ کدرشته بدون آزمون و پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی اختصاص دارد.

توکلی افزود: ثبت نام برای این دوره ها تا چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

او گفت: استقرار اطلاعات ثبت نامی داوطلبان به صورت اینترنتی بر روی سایت سازمان سنجش برای مشاهده یا ویرایش اطلاعات در روزهای ۲۲ تا ۳۱ اردیبهشت ماه صورت می گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای آزمون از طریق سایت سازمان سنجش در روزهای ۱۹ تا ۲۱ مرداد ماه منتشر می شود و آزمون ورودی دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی برای رشته های با آزمون در روز ۲۲ مرداد ۹۵ برگزار می شود.

او گفت: نتایج نهایی در دهه آخر شهریورماه منتشر می شود و کارنامه نهایی آزمون نیز در هفته آخر مهرماه در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

توکلی گفت: از تعداد ۴۲ رشته امتحانی در آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۳۹۴ پذیرش ۱۱ رشته امتحانی از طریق آزمون و پذیرش در ۳۱ رشته امتحانی صرفاً با سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) است.

20104

کد خبر: 644963

وب گردی

وب گردی