اجرای ۲۰۰کیلومتر شبکه جمع آوری آب‌های سطحی و بهسازی رود-دره‌ها

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران از تکمیل ۲۰۰کیلومتر شبکه جمع آوری آب های سطحی باقی مانده تا سال آینده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، علیرضا جاوید با اشاره به نقاط حادثه خیز در زمینه احتمال سیلاب گفت: به دلیل وجود دره وردآورد، رودخانه فرحزاد، رودخانه اوین- درکه، رودخانه ولنجک، دربند و گلابدره و رودخانه دارآباد، بارش های نامنظم و سابقه سیلاب های تاریخی که در تهران وجود دارد، و توپوگرافی تهران که بین خط الرس و خط القعر سکونت‌گاهی ۱۰۰۰ متر اختلاف است، احتمال سیلاب و خطر سیل در تهران وجود دارد.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مهار سیلاب‌ها و جمع آوری آب ها سطحی گفت: حدود ۵۵۰ کیلومتر شبکه جمع آوری اصلی آب های سطحی در تهران طراحی شده است. حدود ۵۰۰ کیلومتر یعنی ۹۰درصد آن اجرایی شده و بازنگری این شبکه در سال های اخیر توسط سازمان مشاور فنی و مهندسی مطالعه شده و حدود ۱۵۰ کیلومتر به این شبکه اضافه شده است.

او افزود: یعنی این شبکه از حدود ۵۵۰ کیلومتر به حدود ۷۰۰ کیلومتر ارتقاء یافته است که انشاءالله در سال‌های آینده اجرایی می شود. این طرح بهسازی رود دره ها و هدایت آب های سطحی است.

جاوید ادامه داد: در این زمینه طرح های مشترکی بین شهرداری و وزارت نیرو شکل گرفته است. در ۶ ماه گذشته طرح هایی را به صورت مشترک انجام دادند و به زودی کنفرانس مدیریت آب های سطحی و رودخانه های شهری تهران به صورت مشترک برگزار می‌شود و دانشگاه توکیو ژاپن در واقع راس علمی آن است.

20103

کد خبر: 644969

وب گردی

وب گردی