دستگیری عاملان تخریب مجسمه سردار اسعد بختیاری

معاون اجتماعی نیروی انتظامی چهارمحال وبختیاری از دستگیری عاملان تخریب مجسمه سردار اسعد بختیاری خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ پاسدار شهریار حیدری گفت: براساس گزارش مرکز فوریتهای پلیس 110روز شنبه 25اردیبهشت ماه مبنی بر تخریب مجسمه سردار اسعد بختیاری به مرکز فوریتهای پلیس 110اعلام شد.

او گفت: با حضور ماموران انتظامی جونقان در محل قلعه سردار اسعد بختیاری فردی مطلع و شاهد تخریب مجسمه به ماموران مراجعه و اعلام کرد دو نفر از اهالی شهر با هویت معلوم پس از درگیری با نگهبان وارد قلعه شدند و مجسمه را تخریب کردند.

به گفته او، بعد از اظهارات این فرد مطلع، ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی عاملان تخریب که دو مرد مسن سال بودند را دستگیر کردند.

سرهنگ پاسدار حیدری افزود:متهمان پس از انتقال به یگان انتظامی به بزه انتسابی خود اعتراف کردند که در نهایت با تشکیل پرونده قضایی متهمان به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

گفتنی است، کتیبه های پیرغار در روستای ده چشمه و قلعه سردار اسعد بختیاری در شهر جونقان، از توابع شهرستان فارسان، مهمترین آثار به جای مانده از انقلاب مشروطه است.

قلعه سردار اسعد بختیاری یا قلعه مشروطه، مربوط به دوران قارجار در شهر جونقان پنجم دی 1356 به شماره 1548 به عنوان یک اثر تاریخی ثبت ملی شد.

20106

کد خبر: 645003

وب گردی

وب گردی