صاحب مغازه طراح نقشه سرقت از طلافروشی  بود

رئیس پلیس آگاهی پایتخت، گفت:‌ صاحب مغازه‌ای که به دلیل فرار از پرداخت بدهی نقشه سرقت از طلافروشی خود را کشیده بود، دستگیر شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، سردار عباسعلی محمدیان در حاشیه بازسازی صحنه سرقت مسلحانه در پاسداران با حضور در جمع خبرنگاران گفت:‌ هفتم بهمن ماه 94، ساعت 8 صبح از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت مسلحانه از طلافروشی در پاسداران اعلام شد.

او افزود: با حضور گشت پلیس این موضوع تأئید شد در حالی که مال‌باخته (صاحب مغازه) ادعا کرده بود زمانی که گاوصندوق را باز کرده و در حال چیدن طلاها در آن بود، دو نفر با اسلحه وارد مغازه شدند و پس از آن با بستن دست و پای او و سرقت طلاها از مغازه فرار کردند. همچنین صاحب مغازه مدعی شده بود که سارقین تمامی سیستم‌های مداربسته را سرقت کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران ادامه داد:‌ با پیگیری‌های پلیس دو نفر که در سرقت نقش داشتند در یکی از شهرستان‌های اطراف تهران شناسایی و دستگیر شدند و اعتراف کردند که سرقت رخ داده ساختگی و به سفارش صاحب مغازه بوده است.

او ادامه داد: با احضار صاحب مغازه و مواجه وی با سارقان وی لب به اعتراف گشود و گفت که به خاطر رهایی از دست طلبکاران این نقشه را کشیده است اما طبیعتاً این موضوع درست نیست و این فرد برای فرار از پرداخت بدهی اقدام به این کار کرده و به همین دلیل به اتهام کلاه‌برداری و فریب پلیس مجرم شناخته شده است.

سردار محمدیان ضمن توصیه به مردم گفت: به هیچ عنوان مردم ما در چنین مراکزی که حتی پروانه کسب ندارد سرمایه‌گذاری نکند چرا که این کار اقدامی غیرمنطقی خواهد بود.

او مجموع میزان مجموع بدهی صاحب مغازه را حدود 7 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:‌ردیابی اموال ادامه دارد پروسه پیگیری این پرونده نیز بدین شکل بوده که از زمان سرقت تا شناسایی متهمان 25 روز زمان برده و حدود 3 ماه هم طول کشیده تا سارقین دستگیر شوند.

خبرنگاری گفت: یکی از مالباختگان ادعا کرده که به او طلای بدلی فروخته‌اند که محمدیان گفت قطعاً به این جرم صاحب مغازه هم رسیدگی خواهد شد.

او گفت: این پرونده تا قبل از اینکه مشخص شود سرقت نبوده در دادسرای ناحیه 34 بود اما الان این پرونده به دادسرای ناحیه 4 ارجاع شده ضمن اینکه مالباختگان می‌توانند برای پیگیری پرونده به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی هم مراجعه کنند.

20103

کد خبر: 645028

وب گردی

وب گردی