معاون شهردار تهران:  تهران به ۱۲۰۴ واگن جدید مترو نیاز دارد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: به ۱۲۰۴ دستگاه واگن جدید به شدت احتیاج داریم تا نسبت به برطرف کردن نیازهای موجود ناوگان حمل و نقل ریلی اقدام کنیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، سید جعفر تشکری هاشمی در بازدید از «چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی» که در نخستین روز آغاز به کار این رویداد مهم صنعت ریلی انجام شد، با حضور در غرفه های شرکت های داخلی و خارجی، از آخرین دست آوردهای صنعتگران داخلی در حوزه حمل و نقل ریلی و دست اندر کاران این صنعت در کشورهای خارجی دیدن کرد.

او گفت: شبکه حمل و نقل ریلی تهران با سرعت کم نظیری در حال توسعه است و به منظور تأمین قطارهای مورد نیاز این شبکه رو به رشد، در مرحله نخست به ۱۲۰۴ دستگاه واگن جدید به شدت احتیاج داریم تا نسبت به برطرف کردن نیازهای موجود ناوگان حمل و نقل ریلی اقدام کنیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه البته برای رسیدن به سرفاصله دو و نیم دقیقه در حرکت قطارها به سه هزار دستگاه واگن جدید نیاز داریم، افزود: البته با استفاده از دانش متخصصان و توان نیروهای داخلی تلاش کرده ایم تا صنعت ساخت مترو از جمله تولید واگن مترو در داخل کشور را بومی سازی نموده و به اصطلاح «ایرانیزه» کنیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در موضوع توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل ریلی، سه عامل «کیفیت»، «زمان» و «قیمت» برای مدیریت شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: در این میان، اولویت درجه یک مان کیفیت حداکثری است، ضمن این که اعتقاد داریم فرصت خدمت محدود است و نسبت به ارائه بیشترین خدمات در کمترین زمان ممکن باید اقدام شود.

معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر اینکه در صورتی با کشورهای خارجی از جمله شرکت های اروپایی حاضر به همکاری هستیم که آنها نسبت به انتقال تکنولوژی خود به کشورمان اقدام کرده و در بومی سازی آن در داخل ایران مشارکت نمایند، گفت: اگر اروپاییان فروشندگان خوبی باشند، ما خریداران خوبی نیستیم، چرا که اعتقاد داریم به جای ورود صِرف محصول آماده، باید نسبت به ورود تکنولوژی اقدام نموده و در فرآیند تولید اثرگذار بوده و نقش اصلی را ایفاء نماییم.

در جریان این بازدید، مدیران شرکت های معتبر بین المللی از کشورهایی همچون آلمان، فرانسه، ایتالیا، هلند و چین، آمادگی خود را جهت سرمایه گذاری در ناوگان حمل و نقلی پایتخت با محوریت حمل و نقل ریلی اعلام نموده و خواستار مشارکت در پروژه های حمل و نقل شهری به ویژه متروی تهران شدند.

20103

کد خبر: 645058

وب گردی

وب گردی