اولین نمایش «ماه در جنگل» به پدر تعزیه ایران تقدیم شد

مراسم رونمایی از فیلم«ماه در جنگل» به کارگردانی سیامک شایقی با حضور فرهاد توحیدی دبیر جشنواره فیلم سبز، سیروس الوند، علیرضا داوود نژاد، علی ژکان، منوچهر مصیری و عوامل فیلم در سینما فلسطین برگزار شد. 

به گزارش ایسکانیوز، توحیدی ضمن خیر مقدم گفتن به سیامک شایقی و دیگر مهمانان حاضر در سالن، گفت: این اولین نمایش فیلم «ماه در جنگل» است. سیامک شایقی را مانند دیگر دوستانی که در بخش سینمای بلند داستانی فیلم دارند نمی شود توصیف کرد. او جزو کارگردان های مستقل است که با دشواری فیلم می سازد.
وی افزود: او در تشکل کارگردان تهیه کننده ها عضویت دارد، تشکلی که برای اجتناب از مناسباتی که در حوزه تولید در سینمای ایران وجود دارد در این تشکل حضور دارند. اگر سینما نفسی می کشد به مدد حضور این دوستان است.
دبیر پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز تاکید کرد: خوشحالیم که نام آورترین کارگردانان سینمای ایران سیروس الوند، علیرضا داوود نژاد، علی ژکان و منوچهر مصیری در این سالن حضور دارند. امیدوارم در دوره های آتی خودشان در این جشنواره صاحب فیلم باشند.
سیامک شایقی کارگردان فیلم «ماه در جنگل» با اشاره به این که رونمایی جدیدترین فیلمش، رونمایی کاملی نیست، گفت: به این دلیل کامل نیست که فیلم«ماه در جنگل» هنوز کامل نشده یعنی اصلاح رنگ و جلوه های بصریش هنوز کامل نیست. موسیقی هم که در فیلم کار شده نیاز به تغییرات جزئی دارد.
وی عنوان کرد: علت این که فیلم هنوز به نسخه کاملی نرسیده مشکلات مالی پروژه است. حتی بعضی از عواملی که هم اکنون در سالن نشسته اند دستمزدشان را کامل دریافت نکرده اند. «ماه در جنگل» تا اینجا هم به خاطر وام کوچک بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده که اگر مسعود احمدیان نبود این وام اتفاق نمی افتاد و احتمالا این فیلم ساخته نمی شد.
کارگردان فیلم«ماه در جنگل» افزود: دوست داشتم فیلمم برای اولین بار در جشنواره فیلم سبز به نمایش در بیاید چون آنرا یک جشنواره خودی می پندارم که متعلق به سازمان حفاظت محیط زیست است و و دوستانی که دعوت شدند تا فیلم را ببیند هم خودی هستند بنابراین «ماه در جنگل» را به دیده اغماض نگاه خواهیم کرد.
وی در ادامه گفت: از این که قرار است فیلمم به نمایش در بیاید احساس خیلی خوبی دارد. چون در این فیلم با جوانان کار کردم و کار کردن با آنها تجربه خوبی برایم بود. فربد فرهنگ و مهسا طهماسبی از چهره های جوان و جدید هستند.
شایقی با اشاره به حضور گروه تعزیه در فیلم«ماه در جنگل» عنوان کرد: این اولین بار است که در یک فیلم تعزیه به مقوله محیط زیست گره خورده است. من در این فیلم با گروه تعزیه خوبی که علی عظیمی سرپرستی آنها را برعهده داشت کار کردم. خود من از این ترکیب کاری که انجام شد بسیار لذت بردم. من می خواهم این نمایش را به یاد و خاطر«جابر انصاری» پدر تعزیه ایران که یک ماه پیش در سکوت خبری فوت شد تقدیم کنم.
503502

کد خبر: 645151

وب گردی

وب گردی