پژوهشکده «سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی» در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود

در جلسه شورای علوم و فن‌آوری سلول‌های بنیادی و طب بازساختی دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر سید علی ابطحی، معاون علوم پزشکی این دانشگاه برگزار شد، طرح راه‌اندازی پژوهشکده «سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی» تصویب شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آنا، در جلسه دیروز شورای علوم و فن‌آوری سلول‌های بنیادی و طب بازساختی پس از بحث و بررسی مقرر شد، پژوهشکده «سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی» راه‌اندازی شود.

در این جلسه که مدیران کل حوزه علوم پزشکی و معاونت پژوهشی و معاونان پژوهشی برخی از واحدها و نیز دبیر ستاد علوم و فناوری‌ سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی حضور داشتند، بر لزوم راه‌اندازی این پژوهشکده با توجه به تاکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید شد.

شرط راه‌اندازی این پژوهشکده، تشکیل حداقل سه مرکز تحقیقاتی از جمله مهندسی بافت، سلول‌های بنیادی و سامانه دارورسانی و نیز حداقل دو گروه پژوهشی دانسته شد.

همچنین مقرر شد شورای راهبردی و اعضای کمیته‌های اجرایی، علمی، نظارت و تجاری‌سازی این پژوهشکده تعیین شوند.

استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات واحدها و توانایی متحدشدن آن‌ها در بعد مجازی و جلوگیری از به هدر رفتن تجربیات علمی و تکرار سرمایه‌گذاری موارد مشابه و موازی کاری، از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

20101

کد خبر: 645167

وب گردی

وب گردی