معاون رییس جمهور به سئول رفت/ برنامه های ابتکار در کره جنوبی

معاون رییس جمهور ایران به منظور دیدار با مقامات کره جنوبی و شرکت در کنفرانس رهبری آسیا وارد سئول شد. وی در افتتاحیه کنفرانس رهبری آسیا سخنرانی و با اعضا شرکت کننده رایزنی خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست؛ تهران و سئول همزمان با سفر «معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به کره جنوبی، همکاری های خود در زمینه محیط زیست را با امضای یک یادداشت تفاهم‌، گسترش می دهند.

این خبر امروز دوشنبه از سوی وزارت محیط زیست کره جنوبی اعلام و این وزارتخانه با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد که یادداشت تفاهم مورد نظر فردا (سه شنبه) در هتل «سئول» پایتخت این کشور میان «ابتکار» و «یون سیونگ کیو» همتای کره‌ای او امضا می شود.

وزارت محیط زیست کره جنوبی همچنین اعلام کرد که تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه برگزاری سمینارها و کنفرانس های مشترک، مدیریت بر آلاینده ها، محیط زیست، آلودگی هوا، آبیاری، آلودگی منابع آب و اکوسیستم زمین های مرطوب خواهد بود و دو کشور علاوه بر موارد یاد شده در زمینه تبادل کارشناس و تبادل اطلاعات با یکدیگر نیز گفت وگو خواهند کرد.

این گزارش می افزاید: خانم ابتکار که معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز می باشد، در سال 2006 از سوی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد به عنوان یکی از هفت رهبر و مسئول پیشرو در امور محیط زیست جهان معرفی شد و در واقع از او به عنوان یک قهرمان محیط زیست در کره زمین نام برده می شود.

همچنین اعلام شده که طرفین در این دیدار تبادل نظر در خصوص طرحهای همکاری مشترک محیط زیستی از جمله طرح دهکده سبز، طرحهای فضای سبز و اجرای طرح های دوست با محیط زیست را در دستور کار دارند ضمن آنکه «ابتکار» و «سیونگ کیو» در خصوص سفر اخیر «پارک گئون هی» به ایران و دیدارش با دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و نتایج مثبت این سفر گفت وگو خواهند داشت.

وزارت محیط زیست کره جنوبی ابراز امیدواری کرده است که یادداشت تفاهم و مباحث مطرح شده میان طرفین باعث تقویت همکاریهای دو کشور و در نهایت منجر به این موضوع شود که ایران و کره جنوبی در زمینه محیط زیست از شرایط به مراتب بهتری برخوردار گردند.

بیانیه همچنین تاکید می کند که ایران و کره جنوبی می توانند علاوه بر موارد یاد شده در زمینه فناوریهای محیط زیستی نیز همکاریهای خود را گسترش داده و فعالیت در این زمینه توسعه دهند.

گفتنی است، مصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست کشورمان امشب در راس هیاتی وارد سئول پایتخت کره جنوبی می شود.

بر اساس گزارش ها قرار است وی در مدت حضور در این کشور علاوه بر امضای یادداشت تفاهم همکاری؛ از مراکز علمی، دانشگاهی و از طرح ها و پروژه های زیست محیطی این کشور نیز دیدن کند.

2020

کد خبر: 645176

وب گردی

وب گردی