جعفری دولت آبادی در رابطه با دستگیری فردی که متهم به انفجار دفتر حزب جمهوری در سال 60 است، گفت: خبری که دیروز در روزنامه‌ها در این رابطه انتشار یافت اشتباه بود و فردی در آلبانی بر اساس نیابت قضایی ایران بازداشت شده و این فرد مرد نبوده بلکه خانمی بوده است و هنوز به ایران منتقل نشده است. 

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه نشست هم اندیشی نقش دادسرا در حفظ حقوق متهمان و حقوق شهروندی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به جلساتی که طی سال گذشته و سال جاری میان دادستانی تهران و دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها برگزار شده و می‌شود، اظهار کرد: جلسه نخست ما در سال جاری با مقامات و مسئولان پلیس راهور بود و امروز نیز جلساتی را با مقامات وزارت خارجه برگزار کردیم.

وی ادامه داد: این جلسات به ضصورت مستمر برگزار می‌شود و امیدواریم از طریق این جلسات، همکاری‌های میان دادستانی تهران و دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها توسعه یابد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به ضرورت برگزاری اینگونه جلسات، گفت: عدم اطلاع از اقدامات دستگاه قضا در زمینه حفظ حقوق شهروندی باعث شده تا در صحنه جهانی در این زمینه آگاهی و اطلاعی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه و دادستانی تهران مصمم هستند اقدامات انجام شده در زمینه حقوق شهروندی را اطلاع رسانی کنند، گفت: این اقدام کمک می‌کند ادعاهایی که بعضا علیه کشور ما مبنی بر تضییع حقوق شهروندی مطرح شود، خنثی گردد.

جعفری دولت آبادی خاطرنشان کرد: در دستگاه قضا برای حفظ حقوق شهروندی و حمایت از حقوق عامه و حفظ حقوق زندانیان اقدامات خوب و قابل توجهی صورت گرفته است؛ اما برخی از این اقدامات یا بازتاب نداشته و یا به اطلاع دستگاه‌های اجرایی مربوطه نرسیده و یا اینکه بد جلوه داده شده است.

وی گفت: بخشی از اقدامات دادستانی تهران در رابطه با حقوق شهروندی و حقوق زندانیان و اقدامات مبتنی بر موضوعات بین المللی در گزارشات مقدماتی جلسه امروز ذکر شد.

دادستان تهران با اشاره به تشکیل کارگروهی میان دادستانی تهران و وزارت امور خارجه گفت: بعضا اطلاعاتی پیرامون برخی اتباع خارجی که دستگیر می‌شوند وجود ندارد و مدتی طول می‌کشد تا اطلاعات میان دادستانی و وزارت خارجه پیرامون تبعه خارجی دستگیر شده رد و بدل شود و این امر موجب برانگیخته شدن واکنشهایی می شود و این کارگروه می‌تواند اطلاعات دادستانی پیرامون اتباع خارجی دستگیر شده را به وزارت خارجه منعکس کند، همچنین اطلاعات وزارت امور خارجه نیز به دادستانی انتقال می‌یابد و این امر باعث تسریع در رسیدگی به پرونده تبعه خارجی دستگیر شده می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی پیرامون دستگیری فردی که متهم به انفجار دفتر حزب جمهوری در سال 60 است، گفت: خبری که دیروز در روزنامه‌ها در این رابطه انتشار یافت اشتباه بود و فردی در آلبانی بر اساس نیابت قضایی ایران بازداشت شده و این فرد مرد نبوده بلکه خانمی بوده است و هنوز به ایران منتقل نشده است.

جعفری دولت آبادی در پایان در پاسخ به سئوالی پیرامون پرونده مرتبط با منتشر کننده تصاویر مینو خالقی در فضای مجازی گفت: دیروز از وی دعوت کردیم که هم مطالبش را بگوید و هم در مورد ادعاهای مطرح شده از جانب متهم پرونده، توضیحاتی را ارائه کند.

۲۰۲۰

کد خبر: 645186

وب گردی

وب گردی