کامیون  تسلا بدون نیاز به شارژ و سوخت گیری

یک شرکت آمریکایی بنام نیکولا موتورز که نام خود را از «نیکولا تسلا» گرفته است ادعا می کند که کامیون نیمه الکتریکیِ One تسلای دنیا کامیون ها خواهد بود

به گزارش ایسکانیوز اخبار خودرو، یک شرکت آمریکایی بنام نیکولا موتورز که نام خود را از «نیکولا تسلا» گرفته است ادعا می کند که کامیون نیمه الکتریکیِ One تسلای خواهد بود چراکه توانایی پیمودن ۱۳۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر را با یک بار شارژ خواهد داشت و آن را قادر می سازد که از فلوریدای جنوبی تا نیویورک را بدون نیاز به توقف برای شارژ یا سوخت گیری طی کند.

کشندهٔ One مجهز به باطری های ۳۲۰ کیلووات ساعتی است که قدرت خارق العاده ای برابر ۲۰۰۰ اسب بخار تولید می کنند (برای مقایسه بد نیست بدانید قوی ترین کامیون حال حاضر دنیا یعنی ولوو FH16 تنها ۷۵۰ اسب بخار قدرت دارد). باطری های این کشنده از بیش از ۳۲ هزار سلول لیتیوم یون تشکیل شده که حدود سه برابر باطری های تسلا مدل S P90D است. البته همان طور که اشاره شد، این کامیون تمام برقی نیست چراکه مجهز به یک توربین شده که به همراه سیستم احیای انرژی ناشی از ترمزها، باطری ها را شارژ می کند. این توربین که با استفاده از گاز طبیعی فشرده یا CNG کار می کند، قدرتی در حدود ۵۵۰ اسب بخار تولید نموده و آن را مستقیماً به باطری ها انتقال می دهد. به گفتهٔ سازنده، این توربین به طور اختصاصی برای One طراحی شده و توانایی روشن و خاموش شدن را در عرض چند ثانیه دارد. چنین توربینی برای اولین بار است که در صنعت حمل ونقل مورداستفاده قرار می گیرد.

401/601

کد خبر: 645196

وب گردی

وب گردی