دیدار واعظی با رییس بانک مرکزی جمهوری آذربایجان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پی گسترش روابط اقتصادی و توسعه همکاری های دوجانبه با جمهوری آذربایجان با رئیس کل بانک مرکزی این کشور به گفت و گو پرداخت

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، المان رستم اف رئیس کل بانک مرکزی جمهوری آذربایجان به دیدار واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رفت و با وی در ارتباط با گسترش روابط دو جانبه به گفت‌و گو پرداخت.

واعظی رئیس ایرانی کمیسیون متشرک ایران و جمهوری آذربایجان با اشاره به نقش مهم رؤسای جمهور دو کشور در توسعه روابط بیان کرد: روابط بانکی در روابط اقتصادی دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه این دیدار افزود: یکی از اقداماتی که می تواند در روابط اقتصادی دو کشور مؤثر باشد خط راه‌آهن ایران – آذربایجان است که ترانزیت کالا در این خط 10 میلیون تن در سال پیش‌بینی شده است و امیدواریم بتوانیم با تلاش دو طرف به اهداف مربوطه در آینده نزدیک برسیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: زمانی که بانک های دو کشور بتوانند تسهیلات لازم بانکی را در اختیار متقاضیان اعم از دولتی و بخش خصوصی قرار دهند، حجم مبادلات تجاری به جایگاه قابل قبولی خواهد رسید.

رئیس بانک مرکزی جمهوری آذربایجان اظهار کرد: کشور ایران امروز نیاز داخلی خود را رأسا خود تأمین می‌کند و سیستم بانکی ایران از دوران تحریم تا کنون کار بزرگی را انجام داده است.

وی در پایان این دیدار با اشاره به گسترش روابط بانکی بین ایران و آذربایجان افزود: برای همکاری‌های بانکی دو کشور کمیته‌ای در سطح معاونین بانک مرکزی دو کشور تشکیل شده است که مسئولیت این کمیته رفع موانع همکاری‌های بانکی بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان و همچنین تسهیل در امر توسعه مناسبات بانکی دو کشور از جمله تأسیس شعب بانکی جدید و برقراری رابطه کاگزاری خواهد بود.

404/601

کد خبر: 645253

وب گردی

وب گردی