مجتبی شاکری:  دلیلی برای برگزاری رایگان نمایشگاه کتاب در شهرآفتاب وجود ندارد

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با انتقاد از برگزاری رایگان نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب طی ۵ سال آینده، خواستار بررسی تفاهمنامه شهرداری و وزارت ارشاد توسط شورای شهر شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، مجتبی شاکری در تذکر پیش از دستور خود در دویست و شصتمین جلسه علنی شورای شهر تهران، با اشاره به طلب ۱۴ هزار میلیاردی شهرداری تهران از دولت، گفت: در این شرایط چرا باید شهرآفتاب به صورت رایگان میزبان نمایشگاه کتاب باشد؟

او در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه موضوع آسیب‌های اجتماعی در صدر اخبار کشور قرار گرفته است، افزود: اگر در داوری آسیب‌های اجتماعی از یک مدل فکری پیروی نکنیم به نتیجه نمی‌رسیم. توصیف آسیب‌های اجتماعی به شکل عاطفی جامعه را دچار هیجان می‌‌کند؛ اما اگر حد نرمال این هیجان‌زایی رعایت نشود، موجب تشویش اذهان عمومی شده و امنیت روانی افراد را به مخاطره می‌اندازد.

شاکری با تاکید بر اینکه مرحله دوم پس از توصیف آسیب، تبیین مدل برون‌رفت از آسیب است، گفت: این مرحله کمک می‌کند که در فاز بعدی در چارچوب راهکارهای قانونی راه نفوذ بر آسیب را ببندیم.

این عضو شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه جامعه با انتشار اخبار جزیره‌ای و منفرد در حوزه آسیب‌ها دچار تشویش می‌‌شود، بر ضرورت پرهیز از برخورد احساسی با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

او همچنین با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر حقوق‌های چند ده میلیون تومانی برخی مسئولان نظام که دریافتی آنها چند برابر حقوق و دستمزد معمول جامعه است، گفت: در شرایطی از عدالت بحث می‌کنیم که اندوخته برخی افراد دارای مسئولیت هزاران میلیارد تومان است و این موارد مزمت نمی‌شود.

شاکری با بیان اینکه اشرافیت زاییده آسیب‌های اجتماعی است، گفت: انتظار می‌رود شهرداری تهران همان‌گونه که به موضوع آسیب دیدگاه اجتماعی متظاهر ورود کرده، به این قبیل آسیب‌ها که ناشی از وارونگی فرهنگی است نیز در حد بضاعت خود ورود کند.

20103

کد خبر: 645350

وب گردی

وب گردی