تندگویان: خالی بودن شهر آفتاب خیانت به مردم است

سخنگوی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: مسوولیت برگزاری هر گونه نمایشگاه در مصلی از این پس با چمران است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، محمدمهدی تندگویان در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه هنگامی که نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شد به مسوولان نمایشگاه کتاب گفتم که اگر من به جای شما باشم به هیچ وجه زیر بار نمی‌روم چراکه ما پیش‌بینی بروز مشکلات حتی تلفات جانی را در اینجا می‌دادیم چراکه روزانه 700 هزار تا یک میلیون انسان در نمایشگاه شهر آفتاب تردد می‌کردند گفت اما شکر خدا از دماغ کسی نیز خونی نیامد.

او با اشاره به تیتر برخی اخبار مبنی بر آبگرفتگی شهر آفتاب گفت: وقتی یک خانه 100 متری را تحویل می‌گیریم برای احصاء مشکلات آنها حدود سه ماه زمان لازم است و باید بگویم قالیباف برای احداث نمایشگاه شهر آفتاب خودکشی کرده تا نمایشگاه کتاب شهر آفتاب احداث شود.

سخنگوی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه باید شهر آفتاب با یک نمایشگاه کوچک که حداقل 5000 مراجعه کننده داشت افتتاح می‌شد تا مشکلاتش احصاء شود، گفت: مدیریت شهری در یک سایت نمایشگاهی که به صورت آزمایشی باید در ابتدا افتتاح می‌شد، همزمان بزرگترین نمایشگاه کتاب را برگزار کرد و این سیاه‌نمایی‌ها اجحاف است.

تندگویان با بیان اینکه بارها عنوان کرده‌ام که برگزاری نمایشگاه کتاب با ضرر بوده است، گفت: موضوع برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب را به عنوان ملاک خوب یا بد در نظر نگیرید چراکه پروژه خاص و بزرگی بوده و مشکلات ایجاد شده، جزو طبیعی‌ترین اتفاقات است.

او با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود هفته آینده گزارش جامع از پروژه شهر آفتاب ارائه شود، گفت: بعد از افتتاح پروژه شهر آفتاب نباید شاهد خالی بودن این نمایشگاه باشیم چراکه با 1300 میلیارد تومان این نمایشگاه افتتاح شده و هر روزی که خالی بماند، خیانت به مردم است و باید جدول سالیانه برگزاری نمایشگاه شهر آفتاب ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه باید یک سوزن نیز به مدیریت شهری بزنیم، گفت: هنگامی که اعضای شورا به افتتاح نمایشگاه نفت در سئول اعتراض دارند، نمایشگاه گل و گیاه نیز در بوستان گفت‌وگو برگزار شد و باید این مساله را نیز در نظر بگیریم که می‌توانست نمایشگاه گل و گیاه نیز به شهر آفتاب منتقل شود.

تندگویان با بیان اینکه مسوولیت برگزاری نمایشگاه در مصلی برعهده چمران است، گفت: برگزاری نمایشگاه‌هایی همچون لوستر یا لباس نه با ساختار و نه با شأنیت مصلی همخوانی دارد و اگر نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب برگزار نشود، مسوولیتش با چمران است چراکه با یک نامه به استانداری می‌توانیم جلوی برگزاری هر گونه نمایشگاه در مصلی را بگیریم.

او در خصوص وضعیت سایت نمایشگاه سئول نیز گفت: این سایت تخصصی نمایشگاهی است و تا زمانی که امکانات اقامتی و ترانزیتی شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی فراهم نشود، سئول می‌تواند فعالیت کند.

سخنگوی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود: در آینده نیز سایت سئول می‌تواند به صورت فوق تخصصی و برای نمایشگاه‌هایی که تنها 40 هزار بازدیدکننده دارند، فعال شود و کل نمایشگاه‌های دیگر به شهر آفتاب منتقل شود.

20103

کد خبر: 645424

وب گردی

وب گردی