این  ادویه‌ها لاغرتان می کنند

یک متخصص طب سنتی ادویه‌های لاغر کننده و تدابیر دارویی برای افراد چاق را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم, علی محمد ملاحی درباره تدابیر دارویی رفع چاقی گفت: در واقع همه غذاهای گروه گرم برای افراد دچار چاقی سرد و تر و با چربی بالا دارو محسوب می‌شوند.

به گفته او ادویه جات گروه گرم و خشک ضمن مصلح بودن برای غذاهای گروه سرد و تر به افزایش متابولیسم افراد چاق کمک می‌کند به عنوان مثال زعفران: افزایش دهنده قوای حیوانی و متابولیسم, زیره: چربی سوزی و ضد نفخ, زنیان: ضد نفخ گوارشی است.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: همچنین داروهای گیاهی مانند نعناع و بومادران, آویشن, رازیانه، کاکوتی و ... بسیار به رفع چاقی افراد با چربی بالا کمک می‌کند.

ملاحی گفت: مصرف دارچین به افزایش متابولیسم پایه این افراد کمک کرده است، همچنین مصرف عسل علاوه بر تقویت بدن این افراد به رفع ضعف و سستی قوا بسیار کمک می‌کند.

او گفت: افراد چاق به جای مصرف لبنیات که دارای طبع سرد و تر است و باعث افزایش چاق شدن آنها می‌شود می‌توانند, ماءالجبن را جایگزین کنند.

این متخصص طب سنتی افزود: لازم به ذکر است که افراد چاق با مزاج سرد و تر با افراد چاق با مزاج گرم و تر که چاقی این افراد به صورت عمومی و سراسر بدن است به ویژه عضلات بازوها, ران ها و پهلوها, تعریق و گرمای زیاد, تورم لوزه ها و زبان, خس خس سینه... متفاوت هستند و شیوه‌های درمان چاقی آنها فرق دارد.

ملاحی گفت: افراد چاق با مزاج گرم و تر ریسک بیماری‌های میگرن و حوادث قلبی عروقی, فشار خون بالا, کبد چرب, کمر درد در این افراد بالا است.

20103

کد خبر: 645494

وب گردی

وب گردی