جشنواره سنگر فرصتی برای ارائه دستاوردهای انقلاب و مقاومت است/ پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به جشنواره فیلم سنگر

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت آغاز به کار نخستین جشنواره سراسری فیلم کوتاه دانشجویی سنگر، در پیامی این جشنواره را فرصتی برای ارائه دستاوردهای انقلاب و مقاومت توسط هنرمندان جوان دانشگاهی دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی نخستین جشنواره سراسری فیلم کوتاه دانشجویی سنگر، متن پیام دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که به مناسبت آغاز نخستین جشنواره سراسری فیلم کوتاه دانشجویی منتشر شده، چنین آمده است:

انقلاب و مقاومت نشانگر زندگی و بالندگی است که انسان را در رهگذر تاریخ به تکامل می رساند و کمال اخلاقی را برای انسان به ارمغان می آورد. انقلاب و مقاومت حرکت به سمت پاکی و راستی بوده و همواره مورد ستایش و توجه آزاد اندیشان، متفکران و صاحب نظران است.

در این راستا هنرمندان به عنوان یکی از گروههای برجسته همواره کوشیده اند زوایای آشکار و پنهان این رویدادها را با ظرافت اندیشی و نکته سنجی به تصویر کشیده و پیام ها و درس های آنان را برای آیندگان آشکارا نشان دهند. امروزه هنرمندان متعهد در عرصه سینما، تاریخ انقلاب اسلامی و مقاومت های جانانه رزمندگان اسلام را در هشت سال جنگ تحمیلی در کانون توجه قرار داده اند و با تصویرگری و هنرمندی این افتخار آفرینی ها را برای جامعه و میهن اسلامی روایت کرده اند.

همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «فیلم انقلاب و دفاع مقدس، برترین کارهای هنری است. کسانی که در این رشته کار کرده اند و در این صراط حضور داشته اند، این رشته را مغتنم بشمارند و پیش ببرند.»

دانشجویان، فارغ التحصیلان و علی الخصوص شهیدان دانشگاه آزاد اسلامی جرعه ای از آفتاب خلقتشان را با عزتشان در هم آمیختند و بازوی غیرت را با آستین همت آشتی داده، نوشتند و روایت کردند و تصویر گرفتند تا بر تارک سربلند دانشگاه آزاد اسلامی، سنگری بسازند لبریز از غرور و لبالب از اقدام برای عمل و نشان دادن عزم جزم خویش در باب ۳۷ سال تلاش، ۳۷ سال پایداری، ۳۷ سال تفکر، اراده، اخلاص و ایثار توسط شیرزنان و مردان این سرزمین.

و اینک جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی سنگر فرصتی را برای ارائه دستاوردهای انقلاب و مقاومت توسط هنرمندان دانشگاهی فراهم کرده تا بخشی از جان فشانی های رزمندگان و سربازان گمنام حضرت ولیعصر(عج) در هشت سال دفاع مقدس را به زبان فیلم کوتاه، مستند و پویانمایی به نمایش گذارند. اینجانب تلاش های آن ها را در این عرصه فرهنگی ارج نهاده و باور دارم پاسداشت انقلاب و مقاومت به عنوان ارزشمند ترین سرمایه الهی، نویدبخش آینده ای روشن برای ایران اسلامی خواهد بود.

دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری این جشنواره و حمایت از جوانان هنرمند، پرچمدار نهضتی جدید در عرصه حماسه و دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی خواهد بود. امید است برگزاری این گونه جشنواره ها زمینه مناسبی برای ارائه آثار فاخر و متعهدانه توسط جوانان هنرمند این مرز و بوم فراهم آورد. در پایان از تلاش های معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، واحد فیروزکوه، واحدهای دانشگاهی مشارکت کننده، مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی و همچنین از هنرمندان فعال در این جشنواره تشکر و قدردانی می نمایم و برای همه خالقان سنگر از خداوند متعال در عرصه فرهنگ و هنر توفیق روز افزون مسالت دارم و پیروزی و سربلندی تمامی رزمندگان اسلام علی الخصوص مدافعان حرم را از خدای سبحان عاجزانه می طلبم.

حمید میرزاده

ریاست دانشگاه آزاد اسلامی

20101

کد خبر: 645513

وب گردی

وب گردی