تفاهم با وزارت نفت دغدغه مردم درباره مصرف بنزین را برطرف کرد

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به تفاهمنامه این سازمان با وزارت نفت اشاره کرد و گفت: تفاهم با وزارت نفت، دغدغه مردم دربترخ مصرف بنزین و انواع فرآورده نفتی را مرتفع کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، در هشتمین همایش روز جهانی اندازه شناسی و نخستین کنفرانس اندازه شناسی ایران با اشاره به این که ٩٠ سال از عمر سازمان ملی استاندارد ایران می‌گذرد، گفت: این سازمان در دوران گذار قرار دارد و شرائط حساسی را سپری می‌کند.

وی به تاکید مقام معظم رهبری درباره استاندارسازی همه کالاهای ایرانی اشاره کرد و افزود: ایشان تاکید فراوانی بر استاندارسازی همه کالاهای ایرانی دارند و معتقدند استاندارد باید همه محصولات و خدمات مصرفی مردم را تحت پوشش قرار دهد.

پیروزبخت تصریح کرد: همه کالاهای ایرانی باید تحت پوشش استاندارد قرار گیرند و این موضوع نباید فقط به ٨٨٠ کالا و خدماتی که مشمول استاندارد اجباری هستند محدود شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: سازمان ملی استاندارد برای تحقق هدف یاد شده اقدامهای مناسبی از جمله امضای تفاهمنامه با دستگاهها و سازمانهای مختلف را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: از میان تفاهمنامه های امضا شده می‌توان به تفاهمنامه با وزارت نفت اشاره کرد که براساس آن دغدغه مردم درباره مصرف بنزین و فرآورده‌های نفتی مرتفع شده است.

پیروزبخت با تاکید بر این که بدون شک این تعاملات و تفاهمهای سازنده در مرحله اول به نفع مردم بوده و سبب ارتقای جایگاه استانداردسازی در کشور می‌شود، به اصلاح برخی قوانین استاندارد اشاره کرد و گفت: این قوانین پس از بررسی در کمیسیونهای مربوطه مجلس به کمیسیون ویژه‌ای ارجاع و پارسال تصویب شد و در مرحله ارجاع به شورای نگهبان قرار دارد.

رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر این که قوانین به نوعی نقشه راه سازمان ملی استاندارد ایران در مدیریت کیفیت و نظام استاندارسازی است و می‌تواند به رفع بسیاری از مشکلات این حوزه کمک کند، به وجود برخی زمزمه ها در خصوص اختلاف سازمان ملی استاندارد با برخی دستگاهها اشاره کرد و افزود: سازمان استاندارد با هیچ نهادی اختلاف نظر ندارد و به دنبال اقدام و عمل در سال اقتصاد مقاومتی است.

404/601

کد خبر: 645729

وب گردی

وب گردی