راهنمای آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۵ دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد

معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در اطلاعیه ای راهنمای آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۵ دانشگاه آزاد اسلامی منتشر کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در اطلاعیه خود اعلام کرده است: ضمن آرزوی توفیق برای شما امید است با آرامش کامل در آزمون شرکت نموده و از اندوخته‌های علمی خود نهایت بهره را ببرید.

لازم است مطالب مندرج در روی برگه ورود به جلسه خود و این برگ را با دقت مطالعه نموده و کلیه نکات آن را رعایت نمائید. چنانچه مغایرتی در اطلاعات اعلام شده در برگه ورود به جلسه با اطلاعات مندرج در فرم اطلاعات فردی ثبت‌نام خود مشاهده می‌نمایید به باجه‌های رفع‌نقص در حوزه‌های مجری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۵ و در تهران به محل‌های اعلام شده مراجعه کنید تا مسؤولین ذیربط نسبت به اصلاح آن اقدام نمایند. در غیر این صورت بعداً هیچگونه اعتراضی پذیرفته نخواهد شد و دانشگاه مسؤولیتی در قبال اشکالات ناشی از نقص مندرجات برگه ورود به جلسه نخواهد داشت.

داوطلبانی که مدرک تحصیلی را در هنگام ثبت‌نام دریافت ننموده‌اند در صورت پذیرش در آزمون، ملزم به ارائه مدرک تحصیلی معتبر به واحد دانشگاهی محل پذیرش خواهند بود. بدیهی است در غیراینصورت از ثبت‌نام آنها در واحد دانشگاهی جلوگیری بعمل آمده و پذیرش آنها کان‌ لم ‌یکن تلقی خواهد شد. ضمناً داوطلبانی که با توجه به گواهی تأیید شده سازمان بهزیستی قادر به پاسخگویی سؤالات در جلسه آزمون نیستند و نیاز به منشی دارند لازم است به محض ورود به حوزه امتحانی مراتب را به مسؤولین حوزه یادآوری نمایند، تا قبل از شروع آزمون طبق دستورالعمل اقدام لازم در مورد آنان بعمل آید.

تاریخ برگزاری آزمون و ساعت شروع امتحان:

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۵ در شش نوبت صبح و عصر روز‌های پنجشنبه ۹۵/۳/۶ ، جمعه ۹۵/۳/۷ و شنبه ۹۵/۳/۸ به طور همزمان در سراسر کشور برگزار میشود. زمان شروع آزمون نوبت صبح رأس ساعت ۸ و نوبت عصر رأس ساعت ۱۶ خواهد بود.

یادآوری مهم :

۱ـ لازم است داوطلبان حداقل یک ساعت قبل از برگزاری هر نوبت از آزمون با همراه داشتن برگه ورود به جلسه، اصل شناسنامه و یا اصل کارت ملی در محل‌ امتحان خود حضور داشته باشند. به داوطلبان موکداً توصیه میشود از آوردن ماشین حساب، کیف دستی و تلفن همراه به جلسه آزمون جداً خودداری کنند. به همراه داشتن تلفن در داخل حوزه برگزاری تخلف محسوب شده و با افراد خاطی مطابق مقررات برخورد خواهد شد. داوطلبانی که بعد از شروع آزمون به حوزه امتحانی مراجعه نمایند حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

۲ـ لازم است داوطلبان یک روز قبل از برگزاری آزمون، محل دقیق حوزه‌ امتحانی خود را براساس آدرس و کروکی حوزه‌ها شناسایی نمایند تا در روز برگزاری آزمون بتواند به موقع در محل حوزه امتحانی حاضر شوند زیرا درهای ورودی اصلی ۳۰ دقیقه قبل از شروع آزمون بسته خواهد شد.

۳ـ داوطلب باید در حفظ و نگهداری برگه ورود به جلسه خود نهایت دقت را مبذول دارد زیرا مسؤولان حوزه‌ها موظفند از ورود داوطلب بدون برگه به جلسه امتحان جلوگیری نمایند.

روش پاسخگویی به سؤالات و نکات مهم درباره دفترچه‌های سؤال و برگه های پاسخنامه‌:

۱- داوطلبان هنگام استقرار در صندلی خود دقت نمایند که شماره صندلی، شماره برگه ورود به جلسه و شماره پاسخنامه آنها یکسان باشد در غیراینصورت مراتب را جهت رفع‌اشکال به مسؤولین مربوط اطلاع دهند.

۲- در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۵به هر داوطلب متناسب با مجموعه امتحانی انتخابی در زمان ثبت نام، یک جلد دفترچه سئوال داده خواهد شد. هر داوطلب لازم است با توجه به رشته های انتخابی خود و اطلاعات مربوط به مواد امتحانی و ضرایب آنها به سئوالات دروس مربوطه پاسخ دهد. بدیهی است برای یک رشته خاص از یک مجموعه امتحانی، آندسته از دروسی که ضرایب آنها صفر درج گردیده در محاسبه نمره کل داوطلب جهت گزینش علمی آن رشته بی تاثیر بوده و داوطلب الزامی به پاسخگویی آنها ندارد، لیکن در محاسبه نمره کل داوطلب در سایر رشته های متناظر با مجموعه امتحانی موثر خواهد بود. لازم بذکر است که زمان اختصاص داده شده جهت پاسخگویی به سئوالات بر مبنای کلیه دروس مجموعه امتحانی در نظر گرفته شده است.

۳- سئوالات کلیه مجموعه های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۵ بجز مجموعه های «نوازندگی ساز جهانی، طراحی پارچه و لباس، طراحی فضاهای آموزشی،برنامه ریزی شهری، طراحی شهری، معماری، طراحی صنعتی ،تصویرسازی، نقاشی، ارتباط تصویری و هنرهای نمایشی» که دارای یک درس تشریحی نیز می باشند، بصورت تستی خواهد بود.

۴ -پاسخ سؤالات تستی باید در پاسخنامه و در گزینه‌ای که صحیح به نظر می‌رسد و ردیف آن با شماره سؤال منطبق است، با مداد سیاه معمولی و به طور یکنواخت و پررنگ علامت‌گذاری شود. در سؤالات تستی برای هر پاسخ صحیح یک نمره مثبت و به منظور خنثی کردن پاسخهای حدسی و یا تصادفی، برای هر پاسخ غلط نمره منفی منظور می‌شود. بنابراین به داوطلبان توصیه می‌شود اگر پاسخ سؤالی را نمی‌دانند به آن جواب ندهند زیرا به سؤالات بدون جواب، نمره منفی یا مثبت تعلق نمی‌گیرد.

فرم نظر خواهی:

در پایان جلسه آزمون این برگ در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد. این برگ جهت خدمت رسانی بهتر به داوطلبان سالهای آتی و پیشبرد اهداف آموزش عالی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه می‌گردد. داوطلب موظف است با پاسخگویی دقیق و شفاف، همکاری لازم را معمول دارد.

تذکرمهم:

لازم است داوطلبان در پایان جلسه آزمون، برگه ورود به جلسه خود را به مسؤولین مربوط تحویل دهند.

توجه: جهت استفاده از سیستمهای اطلاع‌رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، داوطلبان می‌توانند برچسب صندلی خود را بعد از اتمام آزمون به همراه خود از جلسه امتحان خارج نمایند.

20104

کد خبر: 645803

وب گردی

وب گردی