10 درصد افراد بالغ به آرتروز زانو مبتلا هستند

یک فوق تخصص جراحی مفصل زانو و آرتروسکوپی، گفت: 10 درصد افراد بالغ به آرتروز زانو مبتلا هستند که البته جوانان نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر کامران بدیع‌زاده درباره آرتروز زانو، در چهارمین همایش بین‌المللی جراحی زانو، ارتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی گفت: استئوآرتریت یا آرتروز زانو شایع‎ترین علت درد در افراد بالغ است که بیشتر از 10درصد بالغین از آن رنج می‎برند. این بیماری با درجات گوناگون از کاهش سطح فعالیت و کیفیت زندگی همراه است.

او افزود: شایع‌ترین مفاصل مبتلا به ترتیب زانو، مفصل ران یا هیپ و انگشتان دست است. البته اکثر بیماران از درد در سایر مفاصل مثل ستون فقرات نیز شکایت دارند. استئوآرتریت نه تنها باعث ناتوانی فرد از نظر حرکتی ‎می‌شود بلکه عواقب بسیار متعددی در زمینه مشکلات روحی روانی مثل از بین رفتن شادابی و اختلال در خواب را نیز به بیمار تحمیل می‎کند.

بدیع‌زاده با بیان اینکه استئوآرتریت با تخریب و از بین رفتن غضروف مفاصل مشخص می‎شود، گفت: این مسئله باعث ایجاد التهاب در مفاصل یا همان آرتریت می‎شود. دلایل متعدد از قبیل آسیب‌ها و شکستگی‌های داخل مفصلی، آرتریت‌های التهابی - عفونت، انحرافات مکانیکی مانند زانوهای پرانتزی و ضربدری و افزایش وزن از دلایل بروز آرتروز زانو شناخته شده است.

بدیع‌زاده گفت: برخلاف عقیده عمومی، آرتروز صرفا بدلیل افزایش سن بوجود نمی‎آید و حتی افراد جوان نیز به آن دچار می‎شوند که از شایع‌ترین علت ایجاد آن در جوانان شکستگی‎ها و آسیب‎های وارده به مفصل است.

20103

کد خبر: 645840

وب گردی

وب گردی