شرط راه‌آهن برای حضور تولیدکنندگان خارجی در بازار ایران

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی فرصتی مغتنم برای تولیدکنندگان داخلی است تا آخرین تکنولوژی و دانش روز دنیا به داخل منتقل شود٬ از شرط راه‌آهن برای حضور تولیدکنندگان خارجی در بازار ایران سخن گفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ محسن پورسید آقایی در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی٬ صنایع و خدمات وابسته با اشاره به استقبال بالای شرکت‌های داخلی و خارجی از این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه ۱۸۰ شرکت داخلی و بیش از ۱۳۰ شرکت خارجی از ۱۸ کشور جهان حضور پیدا کردند و آخرین دستاوردها و محصولات خود را در صنعت ریلی به معرض دید علاقه‌مندان گذاشتند.

وی با بیان اینکه این حضور گسترده بیانگر تعاملات مناسب راه‌آهن ایران با سایر کشورها است٬ ادامه داد: این نمایشگاه می‌تواند زمینه انتقال تکنولوژی به داخل کشور را فراهم کند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن یادآور شد: شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه در زمینه زیرساخت‌ها٬ سیستم‌های علائم و ارتباطات٬ ناوگان و سیستم‌های سیگنالینگ از شرکت‌های درجه یک هستند بنابراین فرصت مغتنمی است تا تولیدکنندگان داخلی با استفاده از دانش روز کیفیت محصولات تولید خود را ارتقا دهند.

وی افزود: شرکت‌های خارجی به این دلیل که بازار ایران را بازار مساعدی برای سرمایه‌گذاری یافته‌اند به دنبال تولیدکنندگان و شرکای خوب در ایران هستند که بتوانند به طور مشترک کار تولیدی در ایران انجام دهند.

پورسیدآقایی با تأکید بر اینکه به همه شرکت‌های خارجی متذکر شدیم تولید در داخل ایران شرط اصلی برای فعالیت آنها است٬ اضافه کرد: این موضوع از سوی شرکت‌های خارجی پذیرفته شده که یک شریک ایرانی داشته باشند و به طور مشترک کار تولید را در ایران انجام دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این نمایشگاه تا پایان امروز ۲۹ اردیبهشت ماه برپا است و در حاشیه آن نیز همایش بین المللی ریل-نفت-بندر با حضور بیش از ۷۰۰ نفر از کارشناسان و مدیران خارجی در حوزه ریلی برگزار خواهد شد.

چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی، صنایع و خدمات وابسته با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در روز ۲۶ اردیبشهت‌ماه افتتاح شد.

این نمایشگاه که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران در فضایی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع و ۸ سالن نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شده و در آن بیش از ۱۸۰ شرکت داخلی و ۱۳۰ شرکت خارجی از آلمان، انگلیس، سوئیس، فرانسه، ایتالیا، ترکیه، چین، فنلاند، بنگلادش، بلژیک، جمهوری چک، روسیه، اکراین، استرالیا، لهستان، بلغارستان و سوئد حضور دارند که آخرین تولیدات، تجهیزات و خدمات حوزه حمل ونقل ریلی را ارئه کرده اند.

تعداد شرکت‌های خارجی حاضر در نمایشگاه چهارم صنایع ریلی نسبت به سال ۹۴، ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

401/602

کد خبر: 645845

وب گردی

وب گردی