آغاز به کار چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه دانشگاه آزاد اسلامى

رئیس کمیته برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه از برگزاری چهارمین نمایشگاه دستاوردهای دانشگاهی همه واحدهای دانشگاه آزاد کل کشور و جشنواره فرهیختگان همزمان با سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و رئیس کمیته برگزاری نمایشگاه در چهارمین نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی به ایسکانیوز گفت:نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی چند سالی است که به شکل مستقل در حال برگزاری است . بعد از دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد جشنواره ای تحت عنوان جشنواره فرهیختگان اعلام شد. در آن جشنواره دستاوردهای پژوهشی و نوآوری های مختلف حوزه تولید علم و دانش و محصولات کاربردی به نمایش گذاشته شد.
رئیس کمیته برگزاری نمایشگاه در ادامه بیان کرد:خوشبختانه نمایشگاه دستاوردهای علمی _پژوهشی دانشجویان چند سالی است به شکل منظم همزمان با سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود و امسال خوشبختانه در سالنی که متعلق به دانشگاه آزاد است در کنار سازمان مرکزی دانشگاه برگزار خواهد شد.
دکتر موسی خانی در ادامه گفت: این نمایشگاه از روز پنج شنبه 30 اردیبهشت ماه فعالیت خود را همزمان با جشنواره آغاز کرد و تا روز سه شنبه ، 5 اردیبهشت مان نیز نمایشگاه ادامه دارد.
دکتر موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به اینکه شعار سال اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل است و پایه اقتصاد مقاومتی،اقتصاد دانش بنیان است افزود:چنانچه بتوانیم در شرایط نامساعد کشور یعنی هنگام تحریم ها دستاوردهایی داشته باشیم و بنا به فرموده مقام معظم رهبری بتوانیم مستقل عمل کنیم و نیازمند نباشیم نیز در اصل به اقتصاد مقاومتی عمل کرده ایم.
وی ادامه داد:با توجه به تحولات و تولیدان علمی جهان که امروز مبتنی بر دانش است هر اندازه که بتوانیم دستاوردهای دانشگاه را به محصول تبدیل و آنها را در کشور تولید کنیم توانسته ایم اقتصاد مقاومتی را به مرحله اجرایی درآوریم.آنچه که دانشگاه آزاد اسلامی در طی دوره مدیریت جدید تاکید دارند این است که بتوانیم با تاسیس شرکت های دانش بنیان و تحقیقات کاربردی برای تامین نیازهای کشور گام موثری برای اقتصاد مقاومتی برداریم.از این رو برپایی این نمایشگاه نیز در راستای همین موضوع تشکیل شده است تا دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشجویان به نمایش درآمده و مرکزی باشد برای حضور سرمایه گذاران و صاحبان صنعت و برای حمایت از این نوع تحقیقات.
دکتر موسی خانی در پایان خاطر نشان کرد:یکی از اهداف مهم برگزاری این نمایشگاه ایجاد تعاملات بعدی برای تامین نیازهای صنعتگران با توجه به توانمندی های دانشگاه های مختلف کشور که نوعا تخصص دارند در حوزه های مختلف است.تا بتوانیم در حوزه های مختلف صنعتی نیازهای کشور را تامین کنیم.

٢٠١٠١

کد خبر: 645934

وب گردی

وب گردی