عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:  نهایت دقت در پرونده ستایش می شود

ورامین-عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با جو سازی و فشارهای رسانه ای نمی توان به دستگاه قضایی فشار آورد و قطعا این موضوع نیز روال قانونی خود را طی خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، سید حسین نقوی حسینی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای بررسی پرونده ستایش گفت: در موضوع قتل ستایش باید به سه نکته مهم و اساسی توجه ویژه شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به هجمه های رسانه های دشمن به جمهوری اسلامی ایران افزود: در جریان این موضوع، هجمه های ناجوانمردانه ای از طریق رسانه های بیگانه و معاند علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، این درحالی است که نظام اسلامی بیش از ۳۶ سال است که میزبان اتباع خارجی است.

او ادامه داد: به عبارت دیگر جمهوری اسلامی ایران بیش از ۳۶ سال است که به عنوان تنها میزبان اتباع خارجی افغانی شناخته می شود و کدام کشور به اندازه ایران در این زمینه فعالیت کرده است.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به خدمات ارائه شده به اتباع خارجی در جمهوری اسلامی ایران گفت: اتباع خارجی در جمهوری اسلامی ایران امکانات مالی داشته و به فعالیت های اقتصادی مشغول هستند و بسیاری از مشاغل کشور را گرفته اند و حتی بسیاری از آنان دارای تحصیلات دانشگاهی بوده و از خدمات آموزشی ما استفاده می کنند و نباید به خاطر اتفاقی که ممکن است در هر کجای دنیا رخ بدهد، ملت ایران مورد هجوم قرار بگیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این اتفاق ممکن است در هر منطقه ای رخ بدهد، همانطور که در گذشته اتباع خارجی جنایاتی را نسبت به تبعه های ایرانی انجام دادند و هیچ کدام از این اتفاقات رخ نداد.

او با تأکید بر این نکته که همه مردم و مسئولان ایران از این اتفاق متأثر و ناراحت شدند، گفت: از اتفاق رخ داده متأثر شده و دلمان می سوزد اما هر نوع حادثه ای روال قانونی خاص خود را دارد و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی نیز به وظیفه خود عمل می کنند.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران افزود: در جمهوری اسلامی ایران، قانون هیچ تفاوتی را برای تبعه خارجی و ایرانی قائل نیست و تلاش های لازم برای عدم تضییع حقوق افراد در این پرونده در حال انجام است.

او گفت: از مسئولان نیز می خواهیم که نهایت دقت خود را در این پرونده انجام داده و تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با جو سازی و فشارهای رسانه ای نمی توان به دستگاه قضایی فشار آورد و قطعا این موضوع نیز روال قانونی خود را طی خواهد کرد.

20103

کد خبر: 645999

وب گردی

وب گردی