بورس بازیگردانی قوی برای دولت/یادگاری سال 95 در بازار سرمایه

مدیر کارگزاری بانک سامان گفت: با وجود تمام نوسان های موجود در بازار سرمایه، بورس در سال جاری می تواند رشدی را با شیب ملایم تجربه کند.

حمیدرضا مهرآور، مدیر کارگزاری بانک سامان در گفت و گو با ایسکانیوز با بیان اینکه بورس در سال جاری نسبت به سال گذشته در وضعیت خوبی قرار دارد، گفت: در صورتی که روند بورس به همین منوال ادامه داشته باشد و حاشیه ای در اقتصاد کشورایجاد نشود می توان پیش بینی کرد که سال 95-96 جزو سال های فراموش نشدنی در بازار سرمایه خواهد بود.

او با بیان اینکه محصولات مختلفی در بازار سهام عرضه و به واسطه ابزارهای متفاوت مورد داد و ستد قرار می گیرد، گفت: یکی از ابزارهایی که در خرید و فروش سهام مورد استفاده قرار می گیرد، اوراق بدهی است که کمک بسیار زیادی را در تسهیل روند داد وستد بورس انجام می دهد.

مهرآور با اشاره به اینکه بورس می تواند کمکی برای دولت باشد، گفت: دولت خواهد توانست از طریق انتشار این گونه اوراق تامین مالی کند و بدهی های خود را به پیمانکاران و صنعتگران پرداخت کند.

مدیر کارگزاری بانک سامان در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی که بدهی پیمانکاران پرداخت شود و منابع مالی در اختیارشان قرار گیرد رشد و شکوفایی نصیب کشور خواهد شد و همچنین می تواند کمکی در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز در خصوص دلایل رشد پر سرعت بازار سرمایه در روزهای ابتدای سال و افت ادامه دار بازار در روزهای اخیر گفت: بازار تاثیر بسیاری از خبرهای مثبت را پیش خور کرد و تحت تاثیر برخی از خبرهای مثبت رشد سریعی را ثبت کرد و در آن روزهای رشد پرسرعت متاسفانه عرضه های قابل توجهی وجود نداشت.

مهرآور با تاکید بر اینکه نوسان به عنوان ذات بازار سرمایه است، گفت: در این شرایط طبیعی بود سرمایه گذارانی که در قیمت های پایین اقدام به خرید سهام کرده بودند پس از رشدهای پرسرعت، تصمیم به خروج از سهام و شناسایی سود بگیرند، همچنین گروهی از سرمایه گذاران حقوقی نیاز به نقدینگی داشتند که آنها نیز به عرضه های سنگین اقدام کردند. در این شرایط گروه هایی که متقاضی خرید سهام بودند برای تصاحب سهم در قیمت های پایین تر از خرید صرف نظر کردند.

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان در مجموع شرایط بازار سهام را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با وجود تمام نوسان های موجود، بازار سرمایه می تواند رشدی را با شیب ملایم در سال جاری تجربه کند.

مدیر کارگزاری بانک سامان پیشنهاد خود را به کسانی که قصد سرمایه گذاری در بازار سرمایه دارند اینگونه بیان کرد: افراد متبدی در این زمینه به هیچ عنوان به شعارها و همچنین مطالبی که در فضای مجازی در حال انتشار است توجه نکنند و با افراد خبره در این زمینه مشورت کنند.

وی در ادامه با اشاره به افرادی که از دانش کافی در این زمینه برخوردار هستند، گفت: اینگونه افراد با اتکا به دانشی که دارند و اطلاعاتی که کسب می کنند به طور قطع از طریق تحلیل بنیادی اقدام به خرید کنند و همچنین از خرید و فروش های هیجانی پرهیز کنند.

401/601

کد خبر: 646060

وب گردی

وب گردی