مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به افزایش جذب دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه‌های کشور گفت: براساس آخرین آمار 21 هزار و 500 دانشجوی غیرایرانی در کشور ایران مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا؛ صمد حاج‌جباری پنج‌شنبه 30 اردیبهشت در چهاردهمین آئین نکوداشت دانش‌آموختگان غیرایرانی در همدان، اظهار کرد: تعداد دانشجویان غیرایرانی نسبت به سال گذشته 500 نفر افزایش داشته که حاکی از رشد جذب دانشجوی غیرایرانی است.

وی با بیان اینکه امروز 408 دانش‌آموخته از دانشگاه‌های ایران فارغ‌التحصیل می‌شوند، افزود: از این تعداد 293 نفر دانش‌آموخته وزارت علوم و 115 نفر دانش‌آموخته وزرات بهداشت هستند که از 23 کشور و 21 دانشگاه کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره فرهنگ ملل دانشجویان غیرایرانی، عنوان کرد: در نهمین جشنواره فرهنگ ملل 37 غرفه شرکت دارند که نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش دارد به‎طوریکه در سال گذشته 25 غرفه شرکت داشتند که نشان‌دهنده افزایش فعالیت دانشگاه‌ها است.

حاج‌جباری خاطرنشان کرد: در رشته‌های وزرات علوم 83 دانشجوی کارشناسی، 161 دانشجوی کارشناسی‌ارشد و 49 دانشجوی مقطع دکتری از دانشگاه‌های ایران فارغ‌التحصیل می‌شوند که بیش از 50 درصد این دانش‌آموختگان در تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: از فارغ‌التحصیلان وزرات بهداشت 97 دانشجوی دکتری حرفه‌ای و 15 دانشجوی کارشناسی رشته‌های مختلف علوم پزشکی و 3 دانشجوی تخصص پزشکی فارغ‌التحصیل شدند.

۲۰۲۰

کد خبر: 646080

وب گردی

وب گردی