بهنام تشکر:نسل کنونی باید امانت دار محیط زیست باشد/ضرورت آموزش مراقبت از محیط زیست در مدارس و دانشگاه ها

بازیگر سریال «دودکش» با تاکید بر تربیت نسل جدید برای توجه به طبیعت، گفت: امیدوارم بتوانیم کاری کنیم که نسل آینده با دغدغه محیط زیست رشد کند و حفاظت از منابع طبیعی بخشی از برنامه های زندگی آنها باشد.

بهنام تشکر در گفتگو با ایسکانیوز گفت: سینماگران همواره از فعالیت برای محیط زیست غافل نبوده اند و در سال های اخیر شاهد فعالیت هایی از طرف آنها در این زمینه بوده ایم.
وی با تاکید بر اینکه منابع طبیعی فقط برای ما نیست و انسان ها باید عمیقا آنرا درک کنند، افزود: برای حفاظت از محیط زیست به قدری باید حرف زده شود که حتی به نسل آینده هم انتقال پیدا کند و کودکان با دغدغه حفاظت از طبیعت رشد کنند.
تشکر با اشاره به اینکه ضرورت آموزش درباره مراقبت از محیط زیست در مدارس و دانشگاه ها احساس می شود، ادامه داد: امیدوارم بتوانیم برای نسل جدید الگوسازی انجام دهیم تا از منابع طبیعی درست بهره برداری کنند البته به نظرم بهتر است ابتدا نسل ما آموزش ببیند بعد به نسل جدید آموزش دهد.
این بازیگر سینما اظهار داشت: نسل کنونی امانت دار محیط زیست است و هنرمندان این نسل اگر بتوانند در حاشیه فعالیت های هنری خود زمانی هم برای نگهداری از محیط زیست بگذارند، نتایج خوبی خواهد داشت.
وی درباره جشنواره بین المللی فیلم سبز نیز گفت: این جشنواره به تنهایی نمی تواند نگهداری از محیط زیست را ترویج کند این اتفاق باید در عمل رخ دهد و سایر گروه های مسوول هم درگیر آن شوند و برای آن هزینه کنند.
تشکر با اشاره به طبیعت منحصر به فرد ایران، ادامه داد: طبیعت ایران از خیلی کشورها متنوع تر و جذاب تر است اما در زمینه نگهداری درست از منابع طبیعی خیلی عقب تر از کشورهای دیگر هستیم و در این زمینه برنامه ریزی کاربردی نداریم.

502502

کد خبر: 646153

وب گردی

وب گردی