آیت الله وحید خراسانی:   باید با زبان نرم با دنیا سخن گفت و تعامل سازنده داشت/  روحانی: تلاش برای بهبود شرایط زندگی مردم، اصلی ترین اولویت دولت تدبیر و امید است

حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی در دیدار رییس جمهوری با ایشان، ضمن آرزوی توفیق برای دولت در مسیر خدمت بیشتر به مردم و حل مسایل کشور، گفتند: باید در انجام تمام امور به دستورات قرآن عمل کنیم، و شما و دولت نیز با توکل بخداوند متعال و توسل به سیره اهل بیت (ع) بر همه مشکلات فائق خواهید شد. 

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، این مرجع عالیقدر جهان تشیع، همچنین با تبریک میلاد مسعود حضرت صاحب الزمان (عج)، اظهار داشتند: در مسایل داخلی باید مسوولیتها را بر اساس امانت و تخصص واگذار کرد و در ارتباط با کشورهای جهان نیز با زبان نرم و خوش سخن بگوییم و بتوانیم تعاملی سازنده با آنها داشته باشیم.


حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی همچنین بر ضرورت تلاش بیشتر مسوولان کشور برای رفع مشکلات اشتغال و ازدواج جوانان تاکید کردند.


رییس جمهوری نیز در این دیدار با اشاره به تلاش و برنامه ریزی دولت یازدهم برای ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال پایدار برای جوانان کشور تاکید کرد: رسیدگی و توجه به بهبود شرایط زندگی مردم اصلی ترین اولویت دولت تدبیر و امید است.


حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز جمعه در این دیدار با بیان اینکه دیدار با علما و مراجع عظام تقلید همواره ره آورد و توشه خوبی برای دولتمردان در ادامه مسیر خدمت به مردم داشته است، افزود: با تلاش دولت، امروز فضا و فرصت خوبی برای فعالیت اقتصادی و تعامل با کشورهای خارجی فراهم شده و ظرفیت های سرمایه گذاری گسترده ای نیز در استان های کشور برای توسعه تولید و اشتغال ایجاد شده است.

رییس جمهوری همچنین ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دولت در حوزه های مختلف، ادامه داد: دولت در سال ٩٤ باوجود شرایط نامناسب اقتصاد جهانی و کاهش شدید قیمت نفت توانست بدون استقراض کشور را اداره کند.

روحانی با اشاره به برخی اقدامات دولت در حوزه آموزش، فرهنگ و دانشگاه ها گفت: پاسداری از فرهنگ، اخلاق و اعتقادات مردم و بویژه نوجوانان و جوانان، از موضوعات مهم برای دولت به شمار می رود.

رییس جمهوری با اشاره به ضرورت ادامه تلاش در راستای جلوگیری از ترویج تفکر ایران هراسی در دنیا، خاطرنشان کرد: امروز دنیا می داند که ایران اهل منطق و تعامل سازنده است و در مبارزه با گروههای تکفیری و تروریستی پیشگام است.

روحانی با بیان اینکه امروز ایران در منطقه پر آشوب خاورمیانه در بهترین شرایط ثبات و امنیت قرار دارد و برگزاری پرشور و همراه با آرامش انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری موجب امیدواری بیشتر مردم شده است، بر ادامه تلاش و کمک به تقویت ثبات و امنیت مردم منطقه تاکید کرد.

203/201

کد خبر: 646225

وب گردی

وب گردی