محمدجواد ظریف: کارهای فرشچیان مبلغ هوش ایرانی است

اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز برگزار شد. محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در این مراسم گفت: امروز نیاز داریم اعلام کنیم هر روز زمین گرمتر می شود و به سمت نابودی می رود و باید این واقعیت را  درک کنیم که تمام دنیا باید یک پارچه و یکجا برای حفظ محیط زیست تلاش کنیم و  به یاد داشته باشیم که خطوط جغرافیایی در حفظ محیط زیست نقشی ندا د همانطور که امروز خشونت مرز ندارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره بین الملل فیلم سبز، فرهاد توحیدی در آیین اختتامیه این جشنواره ضمن تشکر از معصومه ابتکار رئیس حفاظت از محیط زیست و تمامی مدیران جشنواره که وی را در برگزاری این رخداد فرهنگی کمک کردند، اظهار داشت: برای برگزاری این جشنواره خون دل ها خرده شد امیدوارم که موثر واقع شود.

وی اظهار داشت: در طول یک هفته گذشته همانطور که فیلم ها نمایش داده می شد از تخریب جنگل ها، کشتار حیوانات، گونه های رو به انغراض و .. صحبت شد اما در برنامه ها و فیلم ها ندیدم که از محیط زیست انسانی سخن گفته شود. به هر حال محیط زیست انسانی هم به اندازه طبیعت اهمیت دارد چرا که موضوعش درباره زندگی ایران است.
دبیر پنجمین جشنواره بین الملل فیلم سبز با طرح این پرسش که، این همه خشونت که این روز در دنیا و بعضا در ایران دیده می شود از کجا می آید؟ ادامه داد: محیط زیست انسانی به اندازه آب و هوای پاک برای ما اهمیت دارد و در همین ابتدای سخن باید از وزیر امور خارجه کشورمان آقای ظریف تشکرکنیم که دریچه ای را برای گفت و گو در دنیا باز کردند.
توحیدی افزود: چرا وقتی نوبت برجام به مباحث داخلی می رسد آن را چنین بد کنار می گذاریم در حالی که ما برادران دینی هستیم.
وی با اشاره به اینکه سینما، موسیقی، تئاتر و انواع هنر ها روح آدمی را لطیف می کند، گفت: چرا با این هنر ها این روزها اینطور برخورد می شود. در جامعه پویا شادی نباید غایب باشد و شهر بدون لبخند به درد نمی خورد.
دبیر پنجمین جشنواره بین الملل فیلم سبز با انتقاد از ممنوع الصدا شدن محمدرضا شجریان وی را صدای ماندگار آواز ایرانی خواند و افزود: روح ملت ایران با صدای شجریان و صدای کمانچه کلهر تنیده شده است و این کدام بی خردی است که ما از شنیدن این صدا ها منع می کند.
توحیدی خاطرنشان کرد: ما هر روز به هم سلام می کنیم بی آنکه به معنی ان توجه داشته باشیم. سلام روح مهربانی و عشق است بیایید به هم و محیط انسانی هم احترام بگذاریم که البته این احترام از باید بالا آغاز شود.

وزیر امور خارجه در اختتامیه جشنواره فیلم سبز:مخالف خشونت علیه انسان و طبیعت و موجودات زنده هستیم
محمد جواد ظریف گفت: در صحنه هر وقت احساس می کنم معصومه ابتکار حضور دارد فکر می کنم که ایران به بهترین نحو معرفی می شود و همچنین خوشحالم که امروز فرشچیان را می بینم زیرا کارهای ایشان مبلغ هوش هنر و انسان دوستی ایرانی است .
وی ادامه داد: ما مخالف خشونت علیه انسان و طبیعت و موجودات زنده هستیم و باید بتوانیم با هنرمان این فرهنگ غنی را به دور از دروغ ها و سیاهی هایی که در منطقه شکل گرفته معرفی کنیم .
وزیر امور خارجه با بیان اینکه هنر ایرانی معرف یک فرهنگ بالاتر و برابر است گفت: خشونت و تند روی هیچ جایی در فرهنگ ما ندارد و ایران و اسلام بر حقوق و رعایت حقوق همه تاکید دارد .
ظریف ادامه داد: امروز نیاز داریم اعلام کنیم هر روز زمین گرمتر می شود و به سمت نابودی می رود و باید این واقعیت را درک کنیم که تمام دنیا باید یک پارچه و یکجا برای حفظ محیط زیست تلاش کنیم و به یاد داشته باشیم که خطوط جغرافیایی در حفظ محیط زیست نقشی ندا د همانطور که امروز خشونت مرز ندارد.
وی ادامه داد: همان خشونتی که در سوریه است امروز در پاریس هم وجود دارد و همه در یک کشتی نشسته ایم و هیچ فردی را فرار از این واقعیت نیست وباید این را بپذیریم که آینده همه ما به هم پیوسته است.

503502

کد خبر: 646237

وب گردی

وب گردی