معصومه ابتکار:امیدوارم بتوانیم دیپلماسی عمومی را با زبان محیط زیست افزایش دهیم

معصومه ابتکار درباره جشنواره فیلم سبز گفت:باعث خوشبختی و شادمانی است که بالاخره بعد از 10 سال توقف این جشنواره بسیار با ارزش را در هفته ای که سراسر جشن و شادمانی و ولادت حضرت ابوالفضل و امام حسین (ع ) بود ، برگزار کردیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم سبز، ابتکار که عصر امروز در مراسم اختتامیه این جشنواره شرکت کرده بود با بیان اینکه به ولادت یک مصلح دیگر، امام زمان نزدیک می شویم ادامه داد: باید طبیعت را که موهبتی الهی است پاس بداریم باید تلاش کنیم از همه امکانات از جمله هنرمان برای رسیدن به هدفی که تعالی انسان و آینده کره زمین باشد به خوبی استفاده کنیم.
معاون رئیس جمهور همچنین گفت: خیلی خوشبختم که بعد از یک سال و اندی تلاش که واقعا با امید و اعتقاد همراه بود توانستیم جشنواره بین المللی فیلم سبز را با همه دشواری ها و فراز و نشیبت ها و رکورد و تعطیلی احیا کنیم. کار دشواری بود اما حمایت و انگیزه تک تک شما عزیزان در این مساله موثر بود تا این کار شکل بگیرد و خدا را شکر امروز به نتیجه رسید.
ابتکار ادامه داد : سپاس ویژه داریم از فرهاد توحیدی به خاطر راهبری این جریان، از توحیدپور به خاطر تلاشی که برای عملیاتی کردن این برنامه داشتند از همه هیات داوران و هیات انتخاب از تمام کسانی که با ارسال اثار خودشان امکان فعالیت این جشنواره را فراهم کردند زیرا این جشنواره هنرهای تجسمی بسیار کار ارزنده ای بود موفق شدم از نزدیک آثار مختلف را ببینم.
ابتکار گفت: سپاسگزاری ویژه از تمام کسانی که دراجرایی شدن این جشنواره به عنوان حامیان ما در بخش غیر دولتی و دولتی بودند که به علت گستردگی نمی توانم نام ببرم اما بدون آنها اینکار امکان پذیر نبود. تشکر ویژه از تمام کسانی که با حضور خودشان به این جشنواره رونق بخشیدند امروز به جرات می توانم بگویم که 10 هزار نفر در سراسر کشور به این جشنواره آمدند.
ابتکار خاطرنشان کرد: از هنرمندانی که ما را به عنوان سفیران محیط زیست همراهی کردند و همچنین از شرکت کنندگان بین المللی این جشنواره تشکر می کنم.در ادامه می خواهم تشکری هم از مهمانان عزیزی که در مراسم اختتامیه با ما همراهی کردند داشته باشم تشکر اول از محمد جواد ظریف که امکان این گفت و گو را فراهم کردند. شاید اگر تلاش او نبود این گفت وگوی بین المللی در حوزه محیط زیست با زبان سینما ممکن نبود.
وی با بیان اینکه این بخشی از دیپلماسی عمومی دکتر ظریف است گفت: امیدوارم بتوانیم دیپلماسی عمومی را با زبان محیط زیست افزایش دهیم واثر دیپلماسی را بیشتر از این ببینم. مهمان دیگر این برنامه استاد محمود فرشچیان هستند که تمام آثارشان به گونه ای به محیط زیست و طبیعت در ارتباط است. وی هفته گذشته تابلویی با موضوع محیط زیست را رونمایی کردند که امشب به طور خاص از او تشکر می کنم.
وی همچنین گفت: از معاونت محترم وزارت نیرو، محمد علی زم، علی معلم دامغانی به خاطر حضورشان تشکر می کنم وهمه تلاشمان را می کنیم که این جشنواره استمرار داشته باشد. پیشنهاد خوبی داریم که این جشنواره در کشورهای اکو برگزار شود همین طور دبیر خانه دائمی جشنواره که قرار است مستقر شود تا به حال استان های گیلان و سیستان و بلوچستان پیشنهاد داده اند تا دبیرخانه این جشنواره در این استان ها مستقر شوند وما پیگیر تداوم این جشنواره در سازمان حفاظت محیط زیست خواهیم بود.
در ادامه مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان همدان می خواهند به پاس تلاش های معصومه ابتکار تندیسی به وی تقدیم کرد.

502502

کد خبر: 646258

وب گردی

وب گردی