ستاری: دانشجویان کلید گشایش اقتصاد دانش‌بنیان هستند

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در مراسم گرامیداشت پنجاه سالگی دانشگاه شریف، دانشجویان را کلید گشایش اقتصاد دانش‌بنیان دانست و گفت: رسیدن به پیشرفت و توسعه کشور، از راه هدایت و تربیت نیروی انسانی دانشجوی کشورمان دست یافتنی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر سورنا ستاری در مراسم گرامیداشت پنجاه سالگی بزرگترین دانشگاه صنعتی کشور دوران دانشگاه را یکی از خاطره‌سازترین دوران زندگی دانست و گفت: قطعا خاطرات خوب زیادی از حضور در این دانشگاه دارم و بخش مهم و قابل توجهی از زندگی خود را در این دانشگاه گذراندم که اندوخته‌های ارزنده‌ای را برای من به همراه داشت.

ستاری، کوچک بودن در حین کیفی بودن دانشگاه صنعتی شریف را مهم‌ترین عوامل موفقیت این دانشگاه دانست و گفت: قطعا ایجاد فضایی مناسب برای تربیت این سطح از فارغ التحصیلان، در ابعادی که خیلی گسترده نیست، از نقاط قوت دانشگاه صنعتی شریف به شمار می‌رود و توانمندی شاخص این دانشگاه، در گرد هم آوردن اساتید برجسته و توانمند، برای تربیت دانشجویان نوآور، خلاق و کارآمد است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور، ادامه روند حفظ کیفیت از راه پرورش نیروی انسانی خلاق را مهم‌ترین راهکار پیشرفت کشور بر مبنای توانمندی نیروی انسانی دانست و افزود: مهم این است بتوانیم دانشجویانی تربیت کنیم و به جامعه تحویل دهیم که با نوآوری، خلاقیت و مسؤولیت‌پذیری خود، هریک بتوانند در فرهنگ، علم، فناوری و اقتصاد کشورمان اثرگذاری مثبتی داشته باشند.

ستاری با بیان این‌که رسیدن به پیشرفت و توسعه کشور، از راه هدایت و تربیت نیروی انسانی دانشجوی کشورمان دست یافتنی است، افزود: اگر به این باور برسیم که سرمایه‌های اصلی کشورمان در مغزهای جوانان کشورمان اندوخته هستند نه در جیب‌هایمان، قطعا گنجینه‌ انبوهی از این ثروت ارزشمند را دانشگاه‌ها می‌دانیم و همه در حفظ و صیانت و باروری چنین سرمایه ارزشمندی تلاش خواهیم کرد.

رییس بنیاد ملی نخبگان، اقتصاد دانش بنیان را محور اصلی حرکت کشور در دوره کنونی دانست و گفت: با این باور که اقتصاد دانش‌بنیان دری به سوی آینده‌ای موفق و روبه پیشرفت است، پس قطعا کلید این اقتصاد دانشجویانی هستند که نسبت به کشور خود مسؤولیت‌پذیر هستند و با خلاقیت و انگیزه بالایی که دارند، حتی با وجود شکست از حرکت دست نمی‌کشند و مشتاقانه در مسیر اعتلای جامعه خود گام بر می‌دارند. چراکه باور دارند نسبت به مردم جامعه، دانشگاه و کشوری که شرایط رسیدن آنان به این مرحله را فراهم کرده است، مسئولیت‌هایی دارند.

او افزود: دانشجو، باید نسبت به شرایطی که در آن رشد یافته است و مسؤولیت‌هایی که نسبت به این فضا دارد، آگاه باشد و بداند به هر میزان که به شایستگی، توانمندی دست یافته، باید به دانشگاه و کشورش متعهد باشد و خود را مدیون و مسؤول این فضا قلمداد کند.

بر اساس اعلام سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در ادامه این مراسم پیشکسوتان، کارکنان و 50 استاد و فار‌غ‌التحصیل برجسته دانشگاه شریف از بدو تاسیس، مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند.

20104

کد خبر: 646349

وب گردی

وب گردی