کمالوندی:مونیز مجبور شد بگوید  آب سنگین   تنها محموله ای است که آمریکا از ایران می‌خرد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی پیرامون اظهارات یک مقام آمریکایی درخصوص مسئله آب سنگین اراک گفت: آمریکا اکنون خود یکی از خریداران محصول این کارخانه و از بزرگترین مصرف کننده های آب سنگین در جهان است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، "ارنست مونیز " وزیر انرژی آمریکا دلیل خرید آب سنگین ایران از سوی آمریکا را محدودیت‌های موجود در توافق اتمی در بکارگیری مواد هسته‌ای اعلام داشت و افزود که با خرید آب سنگین ایران و متعاقبش استفاده آن در آمریکا ، زیر ساخت‌های هسته‌ای این کشور از بین می‌برد.

مونیز افزود که خرید آب سنگین بر اساس روح توافق و موافقت همه کشورهای حاضر در آن صورت گرفته و بدین وسیله ایران نیز از حرکت به سوی سلاح‌ هسته‌ای باز می‌ماند.

این در حالی است که مقامات کشورمان به کرات تکرار کرده اند که فروش آب سنگین یکی از دستاوردهای برجام است که در همین رابطه "بهروز کمالوندی" در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: آنچه مونیز بر آن تاکید کرد این است که از نظر آنها مسیر دست یابی ایران به بمب هسته ای بسته شده که این ادعا از سوی انان از گذشته وجود داشت.

وی ادامه داد: با توجه به فشارهای کنگره مونیز مجبور شد بگوید که این تنها محموله ای است که آمریکا از ایران می‌خرد.

سخنگوی سازمان انرزی اتمی کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا به دنبال بستن کارخانه آب سنگین و اکنون خود یکی از خریداران محصول این کارخانه می باشد و لازم به ذکر است که ایالات متحده از بزرگترین مصرف کننده های آب سنگین در جهان است.

203/201

کد خبر: 646351

وب گردی

وب گردی