همایش بزرگ پیاده روی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

به مناسبت سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی همایش بزرگ پیاده روی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با حضور بیش از 300 شرکت کننده برگزار شد

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به مناسبت سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی همایش بزرگ پیاده روی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با حضور بیش از 300 شرکت کننده برگزار شد.

در این همایش بزرگ شرکت کنندگان با طی مسیری در داخل دانشگاه به طول تقریبی 2 کیلومتر از مقابل سر در اصلی تا سالن های ورزشی این دانشگاه خود را به پایان مسیر رساندند.

دکتر بهروز میرزا رئیس واحد کرج ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان گفت: در جامعه امروزی که زندگی ماشینی انسان را در تنگنا و فقر حرکات فیزیکی قرار داده و سبب بروز بیماری ها و مشکلات فراوانی در افراد می شود، برگزاری این همایش مفرح و ورزشی به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و مدیریت امور ورزشی واحد کرج را ابتکاری نشاط انگیز و سالم توصیف کرد.

وی همچنین با تبریک فرا رسیدن سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر پس از 578 روز اشغال نیروهای بعثی عراق و با اشاره به بیانات حضرت امام(ره) در مورد رزمندگان اسلام که فرمودند من بر دست ها و بازوان این عزیزان بوسه می زنم و به این بوسه افتخار می کنم یادآور شد: عملیات آزاد سازی خرمشهر قهرمان به فرماندهی شهید صیاد شیرازی و سرلشکر محسن رضایی یکی از افتخارات دفاع مقدس بود که در آن بیش از 8 لشکر عراق در جنوب پس از درگیری با رزمندگان قهرمان ایران شکست را پذیرفتند و علاوه برحدود 16000نفر کشته و زخمی ، 19000نفر از نیروهای بعثی در این علمیات اسیر شدند.

دکتر دکتر میرزا در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک 31 اردیبهشت ماه سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این دانشگاه بزرگ بین المللی بدون هیچ کمکی از سوی دولت، که به پیشنهاد حضرت آیت ا... هاشمی رفسنجانی و تایید و کمک یک میلیون تومانی حضرت امام(ره) به عنوان یک دوراندیشی برای جامعه اسلامی ایران تاسیس شد؛ امروز با داشتن بیش از یک میلیون و ششصد و بیست هزار دانشجوی شاغل به تحصیل، 505 واحد، مرکز آموزشی و مرکز تحقیقاتی و پژوهشی، 68000 عضو هیأت علمی تمام وقت و نیمه وقت و حق التدریس هستند، 37درصد کل دانشجویان کشور مربوط به دانشگاه آزاد است و بخش عمده ای از مسئولیت آموزش عالی کشور را- بدون هیچ بودجه دولتی بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است که 20درصد سهم تولید علم کشور را نیز به خود اختصاص داده است و سهم موثری در تولید علم شامل مجله، مقاله و پتنت در کشور دارد. رئیس واحد کرج همچنین از وضعیت علمی و جایگاه واحد کرج در کشور ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج نیز با حضور در این عرصه علمی به همت استادان، دانشجویان وبا پشتیبانی کارکنان متعهد ودلسوزخود، رتبه 8 کشور در بین 505 دانشگاه و مرکز آموزش عالی آزاد اسلامی در کشور کسب کرده است.

دکتر میرزا این جایگاه را جایگاه خوبی توصیف نموده وحفظ، بهبود و گسترش این دستاورد را وظیفه تمامی دانشگاهیان در این واحد دانشگاهی دانست.

ووی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه سوم خرداد از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است، باردیگر این مناسبت و تلاقی آن با میلاد حضرت ولیعصر (عج) به همه مردم مبارز و شهیدپرور به ویژه اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تبریک گفته و ضمن تبریک میلاد خجسته حضرت ولی عصر(عج)، با آرزوی تعجیل در ظهور آن حضرت، پیروی ایشان را افتخار هر مسلمان عنوان کرد. در پایان این همایش به قید قرعه به برندگان جوایز نفیسی اهدا شد.

لازم به ذکر است در این همایش شرکت کنندگان با حضور بر مزار شهدای گمنام وبا نثار فاتحه و شاخه های گل با بزرگ مردان و دلاوران دوران دفاع مقدس تجدید بیعت کردند.

کد خبر: 646355

وب گردی

وب گردی