معاون آموزشی واحد ایلام عنوان کرد: ارتقای جایگاه علمی دانشگاه با کیفی سازی برنامه‌های آموزشی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: افزایش کیفیت آموزشی هدفی اصلی دانشگاه بوده و مدیران گروه‌های آموزشی به عنوان موتور محرکه آموزش، باید این هدف را سرلوحه کاری آموزش قرار دهند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر «منصور احمدی» در جلسه مدیران گروه‌های آموزشی این دانشگاه، گفت: اگر گروه آموزشی در راستای ارتقای کیفیت گام بردارد، قطعا دانشگاه به پویایی رسیده و باعث ایجاد رضایت در جامعه دانشجویی می‌شود که این مهم با افزایش ارتقاء دانشگاه رابطه مستقیم داشته و سبب افزایش علاقمندی داوطلبان برای ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی خواهد شد.

او به بخشی از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در جهت افزایش کیفیت آموزشی اشاره کرد و گفت: در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با تجهیز آزمایشگاه‌ها، جذب هیئت علمی توانمند با مدرک دکتری، گسترش رشته‌های پر مخاطب علی‌الخصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی، پیگیری راه‌اندازی رشته‌های حوزه پزشکی و... گام‌هایی اساسی برداشته است.

احمدی با تاکید بر انتظارات مسؤلان دانشگاه آزاد در خصوص افزایش کیفیت آموزشی گفت: تدریس اساتید با مرتبه مربی در مقطع تحصیلات تکمیلی ممنوع است و حتی اگر استادی، امتحان جامع را نیز گذرانده باشد نمی‌تواند در مقطع کارشناسی‌ارشد تدریس کند.

در این جلسه مدیران گروه‌های آموزشی در خصوص افزایش کیفی‌سازی پایان‌نامه‌ها و تشویق دانشجویان جهت استخراج مقاله از پایان نامه بحث و تبادل نظر کردند و تاکید شد که اعضای هیئت علمی علاوه بر وظایف آموزشی در زمینه پژوهشی فعالیت‌های بیشتری انجام دهند و عضو هیئت علمی که دارای "کار پژوهشی" نباشد قطعا با رکود علمی مواجه شده است که بخشنامه‌هایی در این راستا از طرف سازمان مرکزی در حال تدوین است.

20104

کد خبر: 646358

وب گردی

وب گردی