مدیرکل شاهد و امور ایثارگران : دانشگاه آزاد اسلامی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سرآمد مراکز آموزش عالی است/ 12 درصد دانشجویان، جزو خانواده‌ ایثارگرند

مدیرکل شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: 12 درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی جزو خانواده ایثارگران هستند.

به گزارش ایسکانیوز، سیدمحمدتقی طباطبایی در دیدار صمیمی که با حضور سی نفر از جانبازان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در سالن آمفی تئاتر مرحوم دکتر سلطانی این واحد تشکیل شده بود، بیان کرد: هشت سال جنگ تحمیلی و نابرابر عراق علیه ایران یک امتحان الهی بود که عده‌ای چون ایثارگران از آن سربلند بیرون آمدند و نگذاشتند تمامیت ارضی این کشور به دست دشمن غاصب بیافتد و عده‌ای هم به فرموده امام خمینی (ره) تا ابد شرمنده خواهند بود.

مدیرکل شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی درباره دو رسالت ایثارگران، گفت: شیوه اول رسالت مطالبه‌گری است، یعنی به گونه‌ای که ایثارگر روزهای از دست رفته‌اش را مطالبه کند، موفقیت‌هایی که می‌توانست به دست بیاورد و به واسطه حضور در جبهه‌ها از دست داده است که این شیوه در بین ایثارگران طرفداری ندارد.

وی ادامه داد: رسالت دیگر ایثارگران پاسداری از ارزش‌های بدست آمده در دوران دفاع مقدس است، شرح چگونگی مبارزه با دست خالی با دشمن تا دندان مسلح، شرح ایستادگی در برابر ارتشی 5 میلیونی که مورد حمایت همه دولت‌های غربی بود و شرح به زانو درآوردن این دشمن تا جایی که صدام در آخرین نامه‌اش به حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اعلام کرد شما هر چه خواستید محقق می‌شود» و این چیزی نبود جز احیا شدن فرهنگ عاشورایی که احیاگر آن حضرت امام (ره) بود.

این مسئول دانشگاه آزاد اسلامی، درباره اجرایی شدن قانون جامع ایثارگری در دانشگاه آزاد اسلامی و پذیرش اجرای آن از سوی دکتر میرزاده از ابتدای سال 95 گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از پیشتازترین دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در سطح کشور است که با پذیرش 200 هزار دانشجوی ایثارگر و در اختیار داشتن 12 درصد از کل دانشجویان این دانشگاه، برخورداری از 2500 کارمند و 500 عضو هیات علمی ایثارگر این عنوان پیشتازی را به خود اختصاص داده و مایه مباهات و افتخار است.

وی درباره تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی که تقدس حضورشان اولین بار در بین دانشگاه‌های کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد رقم خورد، گفت: 85 یادمان شهدای گمنام در کشور در نظر گرفته شده است که 50 یادمان آن به اتمام رسیده و بهره‌برداری از آن آغاز شده است که دانشجویان پروانه‌وار به گرد این شهدای گمنام می‌چرخند و از آن تقدس می‌جویند.

حضور 38 دانشجو و فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی در بین شهدای مدافع حرم

طباطبایی درباره آمار شهدای دانشجوی مدافع حرم نیز گفت : هر چند شهادت عزیزان دانشجو در دفاع از حرم معصومین و اهل بیت (ع) در عراق و سوریه برای دانشگاه و جامعه خسارت بزرگی است اما افتخار دانشگاه آزاد اسلامی تقدیم 38 نفر از بهترین فرزندان خود است.

وی از زحمات محمدرضا اسلامی رئیس دبیر هیات امنا و دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در تسریع امور ایثارگران قدردانی کرد و گفت: «برخورداری از رئیس دانشگاهی که خود از جنس ایثارگران است این موهبت را دارد تا کار هیچ ایثارگری در این دانشگاه معطل نماند.

احمد ابراهیمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد نیز در سخنانی کوتاه از زحمات ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی و سید حسین فرمی باف مسئول این ستاد قدرانی و تشکر کرده و از اجرایی شدن قانون جامع ایثارگری در دانشگاه آزاد اسلامی ابراز خرسندی کرد.

در ابتدای این نشست صمیمی محمدرضا اسلامی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی یزد و سید حسین فرمی باف به حاضرین خیر مقدم گفته و مقدم مسئولین استان و همچنین طباطبایی مدیر کل امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاه آزاد اسلامی و برگزاری این نشست صمیمی را گرامی داشتند.

20101

کد خبر: 646404

وب گردی

وب گردی