«ارکستر  داتا » به نفع بیماران  دیستروفی به روی صحنه می رود/رهبر ارکستر:هیچ اسپانسری نداریم

ارکستر بزرگ داتا به رهبری امیر حسین طریقت به نفع بیماران دیستروفی ,و بنیاد خیریه «ره عشق» برگزار می شود.

امیر حسین طریقت در گفت و گو باایسکانیوز، در مورد تاریخچه شکل گیری «ارکستر داتا» گفت: این ارکستر در سال ۹۱ با همکاری هنرجویان آموزشگاه موسیقی طریقت راه اندازی شد. قبل از این سال ها هم فعالیت‌هایی داشتیم اما با تعداد نوازندگان کمتر و گروه های کوچک تر به روی صحنه می رفتیم. رفته رفته هنرجوها به حدی رسیدند که می‌توانستیم در گروه از آنها استفاده کنیم و این گروه را در سال ۹۱ تشکیل دادیم. تنها دلیل راه اندازی این گروه، کمک به بیماران دیستروفی و خیریه «ره عشق» بود. ما می خواستیم گروهی را تشکیل دهیم و سالی‌ 1-2 مرتبه کنسرت خیریه برگزار کنیم و موفق هم شدیم.

وی ادامه داد: اولین اجرای ما در تالار حوزه هنری بود که ۳ شب اجرا داشتیم و تمام عوایدش را که چیزی حدود 45-50 میلیون تومان بود به بیماران دیستروفی هدیه دادیم. بعد از آن اجراهای دیگر نیز داشتیم و اکثر این اجراها به نفع این بیماران و بنیاد خیریه ای است که با نام «ره عشق» تاسیس کرده ایم.

طریقت در مورد اجرای آتی گروه داتا گفت: «ارکستر داتا» روز ششم خرداد ماه در تالار رودکی در دو سانس ۱۸ الی‌ ۲۰ و ۲۱ الی‌ ۲۳ به نفع بیماران دیستروفی و بنیاد خیریه «ره عشق» به روی صحنه می رود.

این هنرمند همچنین در مورد بنیاد خیریه «ره عشق» افزود: چند خانواده بی‌ بضاعت تحت پوشش این بنیاد خیریه هستند و تمام عوایدی که از اجرای آینده داریم در خدمت این خیریه قرار می‌گیرد.

وی در مورد هزینه‌های این کنسرت ها گفت: ما هیچ اسپانسری نداریم و اکثر هزینه ها را از جیب خود پرداخت می کنم و مقدار کمی نیز با فروش بلیت ها پرداخت می شود. در بعضی از سالن ها مثل سالن اریکه ایرانیان به دلیل هزینه های مالیات بر ارزش افزوده و غیره بسیار اذیت شدیم اما در سالنی مثل برج آزادی این شرایط وجود نداشت.

این هنرمند در مورد برنامه برگزاری کنسرت در شهرستان ها گفت: چند پیشنهاد از چند شهرستان نظیر ساری، بابل، انزلی و بوشهر به ما شده است که روی آنها فکر می‌کنیم.

امیرحسین طریقت در مورد آثاری که تا به حال روانه بازار کرده است گفت: آلبومهای نظیر جام الست ( حسام الدین سراج)، نقش خیال (همایون شجریان) و آلبوم سر آغاز( برادران طریقت) یک سری از کارهای من هستند. همچنین چند کار جدید را نیز بر روی رباعیات خیام آماده کرده‌ام که تنظیم این اثر هم با بهزاد عبدی است و منتظریم که یک خواننده خوب آن را اجرا کند.

گفتنی است ارکستر بزرگ داتا به رهبری امیر حسین طریقت، با اجرای موسیقی نواحی ایران، تحت عنوان «کنسرت خاک وطن»، ششم خرداد ماه در دو سانس 18-20 و 21-23 در تالار رودکی به نفع بیماران دیستروفی و بنیاد خیریه «ره عشق» بر روی صحنه می رود. امیرحسین طریقت (تنظیم کننده و رهبر ارکستر)، هادی سپهری (نوازندهٔ تار و باغلاما و خوانندهٔ آذری)، حسین نظری (خوانندهٔ آذری)، میلاد طریقت(پیانو)، حسین دامن پاک (خواننده و نوازندهٔ دوتار خراسانی)، آیدا بختیاری (نوازندهٔ قانون)، وفا مصباحی (نوازندهٔ نی)، مونا لواسانی (نوازندهٔ ویلون)، محمدحسین غریبی (نوازندهٔ ویلونسل)، رضا طریقت (نوازندهٔ کمانچه)، حمیدرضامحمدیوسفی (خوانندهٔ فارسی) و فؤاد حسینی (خوانندهٔ کردی)، فرنوش باقری (نوازنده عود) اعضای اصلی گروه داتا را تشکیل می دهند.

505502

کد خبر: 646454

وب گردی

وب گردی