مراسم جشن نیمه شعبان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری

به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان جشن ولادت امام زمان(عج) در سالن بزرگ خوارزمی دانشکده فنی و مهندسی با حضوردکتر سیدفرج الله موسوی رئیس واحد یادگار امام(ره)، اعضاء هیات رئیسه و جمع کثیری از کارکنان، استادان و دانشجویان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این مراسم دکتر سید فرج الله موسوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری در سخنانی ضمن تبریک این عید بزرگ، به تبیین برخی از ویژگی های منتظران واقعی آن حضرت پرداخت و گفت: امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق بدهد تا بتوانیم در تمام مراحل زندگی همواره از رهروان واقعی این امام بزرگ باشیم.

دکتر موسوی با انتقاد از کسانی که به راحتی زمان ظهور حضرت موعود(عج) را تعیین می کنند به مسئله "توقیت" پرداخت و افزود: افرادی که برای ظهور امام زمان (عج) وقت تعیین می کنند دروغ می گویند و آنها کذاب هستند.

دکتر موسوی با بیان اینکه ظهور حضرت موعود نامشخص و با اراده خداوند متعال انجام می پذیرد به برخی ازآثار ظهور حضرت مهدی(عج) اشاره کرد و افزود: امام عصر(عج) پس از اتمام حجت با تمامى سرکشان و ستمگران، به مبارزه با آنها مى‏پردازد و آیین یکتاپرستى و دین اسلام در کل جهان گسترش می یابد و ترازوى قسط و عدالت، در جامعه گسترده شده و مساوات و برابرى حاکمیت می یابد.

او در ادامه سخنان خود به تولید و پخش گسترده مستندی با عنوان"ظهور بسیار نزدیک است" اشاره کرد و افزود: در بخش‌هایی از این مستند، تلاش شده است تا برخی اشخاص که در احادیث ظهور به آنها اشاره شده است، تطابق داده شوند، که این مسئله مورد اعتراض مراجع بزرگ قرار گرفت.

دکتر موسوی در بخش پایانی سخنان خود از تلاش برگزارکنندگان این مراسم به ویژه، معاونت فرهنگی و دانشجویی و همچنین دانشجویان کانون فرهنگی و هنری پازل تقدیر کرد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام نادرعبادتی استاد حوزه و دانشگاه ضمن تبریک میلاد حضرت قائم(عج) در سخنانی به مسئله مهدویت و مسئله ظهور پرداخت.

همچنین در این برنامه حسین عرب سرخی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به مولودی خوانی برای حاضران پرداخت و در آخر به نفرات و برگزیدگان مسابقات قرآن و اذان دانشجویان و کارکنان با اهداء لوح تقدیر به همراه جوائز از آنان تجلیل بعمل آمد .

از دیگر برنامه های این مراسم اجرای موسیقی زنده سنتی بود که توسط گروه هم نوازان عرفان برگزار شد.

گفتنی است این مراسم به همت معاونت دانشجویی فرهنگی و با همکاری کانون فرهنگی دانشجویی پازل برگزار شد.

20101

کد خبر: 646496

وب گردی

وب گردی