ناباروری زوجین  نیازمند حمایت مسئولان/ناباروری مربوط به خانواده است و تقسیم بندی زن و مرد صحیح نیست

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری رویش گفت: مشکل بسیاری از خانواده ها ناباروری نیست بلکه سبک نادرست زندگی شان است و اگر توانایی حل این مشکلات را داشته باشیم، توانسته ایم گام بزرگی در جهت فرزند آوری خانواده ها برداریم. همچنین مشاوره های پزشکی،اصلاح سبک زندگی و بررسی ابعاد روان شناسانه در این افراد بسیار موثر است.

ناهید سمیعی_ ایسکانیوز: دکتر حمید چوبینه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در زمینه ناباروری گفت: مجتمع ناباروری رویش هلال بیش از 4 هزار زوج را تحت پوشش قرار داده است به این معنی عده ای تحت پوشش درمانی و بقیه آنها در حال تکمیل پرونده برای ورود به چرخه درمان هستند.
او با اشاره به فعالیت مجتمع رویش افزود: فعالیت های این مجموعه بر چند پایه استوار است. نخست آگاهی بخشی به بیماران و رفع موانع در روند درمان درست و اصولی است. همچنین این مجموعه تلاش می کند حمایت مسئولان و افراد متخصص را با همکاری احزاب رسانه در زمینه ناباروری به خود جلب کند.

او ادامه داد: مجتمع رویش با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در زمینه فرزند آوری تمامی تلاش خود را در جهت درمان و رفع هزینه های مالی خانواده های نابارور انجام می دهد و خوشبختانه می توان گفت این موسسه تاکنون موفق شده است با حمایت خود بیش از 700 فرزند به جمعیت کشور اضافه کند.

چوبینه درباره نقش کلینیک سلامت خانواده گفت: مشکل بسیاری از خانواده ها ناباروری نیست بلکه سبک نادرست زندگی آنهاست و اگر توانایی حل این مشکلات را داشته باشیم، توانسته ایم گام بزرگی در جهت فرزند آوری خانواده ها برداریم. همچنین مشاوره های پزشکی،اصلاح سبک زندگی و بررسی ابعاد روان شناسانه در این افراد بسیار موثر است.
او ادامه داد: نوع تعامل و معاشرت زن و مرد نیز می تواند از جمله مشکلاتی باشد که بر ناباروری تاثیر بسزایی دارد علاوه بر آن تعامل فرزندان با خانواده و یا فرزندان با یکدیگر از جمله فعالیت هایی است که کلینیک سلامت خانواده برای رفع این مشکل انجام داده است.

او در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز درباره اینکه آیا مجتمع رویش فقط مختص بانوان است یا مردان را نیز پوشش می دهد، گفت: به طور کلی ناباروری مربوط به خانواده است و تقسیم بندی زن و مرد صحیح نیست. این تقسیم بندی تا جایی که عوامل ناباروری شناسایی شود مفید است و اینکه انگشت اتهام را سمت یک نفر بگیریم درست نیست.

او در پایان گفت: مجتمع رویش به درمان خانواده می پردازد که مسلما شامل مردان و زنان است. در واقع خانواده باید با یکدیگر در جهت رفع این مشکلات اقدام کنند.

20103

کد خبر: 646529

وب گردی

وب گردی