سخنرانی شهاب مرادی در واحد رودهن با موضوع ازدواج موفق

به همت دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن سخنرانی علمی باموضوع «ازدواج موفق» باحضور ﺣﺠﺔ الاسلام  والمسلمین شهاب مرادی وباحضور دانشجویان برگزارشد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این مراسم ﺣﺠﺔ الاسلام والمسلمین محمد ابراهیم سراج مسئول دفترنهاد نمایندگی این دانشگاه ، گفت: شکل گیری یک جامعه سالم درگرو خانواده سالم و به دنبال آن فرزندان سالم است و از طرفی امروزه شاهد مشکلات عدیده ای درموضوع ازدواج و معضلات طلاق هستیم ، باید به این گونه جلسات مفید به عنوان یک ضرورت ، توجه شود.

وی افزود: اگرچه کشور ما از لحاظ سرانه جمعیت، خوب است اما نگاه خانواده ها به داشتن فرزند کمتر نگرانی های جدی را برای آینده کشور به وجود آورده است . درکنار این نگرانی ، مشکل انتخاب های اشتباه وغلط واحساسی درامر ازدواج نیز مزید برعلت است که عوارض منفی فراوانی را از نظرفردی ، خانوادگی واجتماعی ایجاد می کند ، ازجمله این که طبق آمارها ، متاسفانه از هر چهار ازدواج ، یک مورد آن به طلاق می انجامد. متاسفانه این آمار غیرازطلاق های عاطفی است که وجود دارد.

در ادامه این نشست علمی حجه الاسلام والمسلمین شهاب مرادی گفت: وجود مسائل و مشکلات موجود در ازدواج و مشکلات پس از آن، نشان می دهد که نگاهها به مقوله ازدواج باید دقیق تر ، علمی تر ومبتنی برشناخت بیشتر انجام شود .

وی افزود : میانگین سن ازدواج دختران درکشور ، بین 19 تا 22 سالگی است ومتاسفانه دراین میان بعضی از دختران ، شانس خود را با یک سلسله توهم ها مثل وعده ازدواج پسری که هرگز شرایط ازدواج او فراهم نیست ، ازدست می دهند.

کارشناس حوزه خانواده وجوانان گفت: مطلب دیگر این است که بانوان باید به آن توجه داتشه باشند، این است که اگر پسری به آنها پیشنهاد ازدواج داد ، او را با پیشنهاد خواستگاری رسمی آزمایش کنند. یعنی به او بگوئید که اگر در انتخاب خودش صادق است ، باید با خانواده به خواستگاری بیایند ، درغیراینصورت یا فریبکار ومزاحم است ویا اصلاً شرایط لازم برای ازدواج را ندارد.

وی درادامه مطالب خود گفت: پسری که بدون قصد ازدواج با دختری سر دوستی آغاز می کند ، باید بداند که با این کارش تاریخچه زندگی او را خراب و ویران می کند. همچنین جوانان بدانند دوستی های دختران وپسران ، موجب می شود که به این ارتباط ها عادت کرده وبعد از ازدواج نتوانند به همسر خود وفادار بمانند ، زیرا نباید از اصل تنوع طلبی انسان غافل شد .

20101

کد خبر: 646559

وب گردی

وب گردی