دو شهر، آبستن مشکل تامین آب هستند/  پرند مناسب برای سکونت ۸۵ هزار نفر

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور درباره تصمیم‌های نشست هفته گذشته وزیر نیرو در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: مقرر شد واحدهای مسکن مهر آماده واگذاری پردیس به هیچ عنوان معطل خدمات آب و فاضلاب نباشند. در عین حال مرحله۲ تصفیه خانه این شهر در حال آماده شدن است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا جانباز امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پروژه‌های آب و فاضلاب شهرهای جدید پرند و پردیس گفت: مقرر شد در شهر پرند انشعاب‌های واحدهای آماده به سرعت واگذار شود و حتی مرحله۲ تصفیه خانه این شهر در حال آماده شدن است.

وی درباره تصمیم های نشست هفته گذشته وزیر نیرو در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور افزود: مقرر شد واحدهای مسکن مهر آماده واگذاری پردیس به هیچ عنوان معطل خدمات آب و فاضلاب نباشند.

ایرنا در ادامه نوشت، جانباز اضافه کرد: در جانمایی این پروژه‌ها دقت لازم نشد و برای نمونه در شهر پردیس هیچ زیرساختی برای واگذاری این شمار واحد ساختمانی وجود ندارد و آب به اندازه کافی نیست اما به تامین آب برای ثبت‌نام کنندگان در این واحدها مکلفیم.

وی هشدار داد: این منطقه آبستن مشکل تامین آب است؛ زیرا از اساس، منابع لازم برای تامین آب این حجم از جمعیت در آنجا طراحی نشد و همه مصوبه‌های شورای عالی معماری و شهرسازی نیز این مساله را تایید می کند.

مدیرعامل آبفای کشور درباره تصمیم دولت پیشین برای ساخت شهر پردیس گفت: شایسته بود کار کارشناسی بیشتری در این زمینه در دولت گذشته انجام شود.

جانباز گفت: قرار بود شهر جدید پرند نیز برای سکونت ۸۵ هزار نفر طراحی شود و نه ۸۵۰ هزار نفر. وی افزود: با این همه سعی می کنیم هیچ فشاری در این زمینه به مردم وارد نشود و خود را ملزم به اجرای همه تعهدات دولت پیش و تامین آب مردم می دانیم.

401/601

کد خبر: 646619

وب گردی

وب گردی