چه کشوری بزرگترین تولید کننده نفت و گاز جهان است؟

وبسایت «گریست» در مطلبی به معرفی بزرگترین کشور تولیدکننده نفت و گاز جهان در سال گذشته پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، آمریکا برای سومین سال متوالی بزرگترین تولیدکننده نفت خام جهان در سال 2015 شد. برآوردهای دولت آمریکا نشان می دهد تولید نفت خام این کشور رو به افزایش است. تولید نفت خام آمریکا در سال 2008 حدود 8 میلیون بشکه در روز بود که این میزان در سال 2015 به 15 میلیون بشکه در روز رسید. آمریکا در سال 2014 نیز 14 میلیون بشکه نفت در روز تولید کرد.

آمریکا با پیشی گرفتن از عربستان سعودی و روسیه، بزرگترین تولیدکننده عمده نفت در جهان در سال 2013 شد. آمریکا همچنین در سال 2011، بزرگترین تولیدکننده گاز طبیعی در جهان شد.
برآوردها نشان می دهد با پایین ماندن قیمت نفت، تولید نفت آمریکا با اندکی کاهش در سالهای 2016 و 2017 به 14.5 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.
افزایش تولید نفت خام آمریکا در حالی است که این کشور "توافقنامه آب و هوایی پاریس" را امضا کرده است. هدف از این توافقنامه کندتر کردن روند گرم شدن زمین است. محققان و دانشمندان محیط زیست می گویند روند تولید نفت و گاز در آمریکا و راهبردهای انرژی دولت که مبتنی بر تشویق سوخت های فسیلی و تولید بهینه است، با سیاست های آب وهوایی مطابقت ندارد.
جاناتان کومی، محقق حوزه انرژی در دانشگاه استنفورد، می گوید: «برای رسیدن به شرایط آب و هوایی پایدار، باید هرچه زودتر به مصرف سوخت های فسیلی خاتمه دهیم. ما باید ساخت زیرساخت های فسیلی جدید را متوقف کنیم و زیرساخت های کنونی را نیز به تدریج کنار بگذاریم.»
302302
کد خبر: 647114

وب گردی

وب گردی