مهاجران، رشد جمعیت آلمان را مثبت خواهند کرد

با ادامه روند مهاجرپذیری تا 20 سال آینده جمعیت آلمان به بیش از 83 میلیون نفر خواهد رسید.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، این کشور در حال حاضر 81 میلیون و 770 هزار نفر جمعیت دارد. اما ورود مهاجران بر پیری جمعیت آلمان تاثیری نخواهد گذارد.

بنا بر تحقیقات انجام‌ شده توسط "انستیتوی اقتصاد آلمان" با ورود موج پناهجویان و مهاجران جدید به این کشور، رشد جمعیت آلمان طی 20 سال آینده دیگر منفی نخواهد بود.

بر اساس این گزارش در سال 2035، جمعیت آلمان به 83 میلیون و 100 هزار نفر خواهد رسید که نسبت به جمعیت کنونی این کشور 1.2 درصد افزایش خواهد داشت.

اداره سراسری آمار آلمان در سال گذشته پیش‌بینی کرده بود که اگر مهاجرت به این کشور همچنان همانند سال‌های اخیر ادامه داشته باشد، جمعیت آلمان در سال 2035 به 80 میلیون نفر خواهد رسید. اما اکنون با پیش‌بینی انستیتوی اقتصاد آلمان که جمعیت آلمان را در 20 سال آینده سه میلیون نفر بیشتر از اداره آمار اعلام کرده، دانشمندان این مرکز به سیاستمداران هشدار داده‌اند که باید در برنامه‌ریزی‌های ساختاری، در پروژه‌های ساخت مسکن و نیز در برنامه‌ریزی برای بازار کار این آمار را در نظر داشته باشند.

به گزارش دویچه‌وله، این انستیتو که مرکز آن در شهر کلن قرار دارد، همچنین به این نکته اشاره کرده که دولت آلمان پیش‌بینی کرده بود در سال 2015 حدود 500 هزار پناهجوی جدید وارد این کشور می‌شوند در حالی که این رقم به یک میلیون و 100 هزار پناهجو رسید و این رقم بیش از دو برابر آمار پیش‌بینی‌شده بود.

این در حالی است که بر اساس یافته‌های این موسسه، حدود 400 هزار پناهجوی ثبت‌نشده در حال حاضر در آلمان هستند؛ پناهجویانی که تا پایان سال گذشته روند رسیدگی به پرونده آنان به اتمام نرسیده است.

با وجود اختلاف نظرها، موسسه اقتصاد آلمان و اداره سراسری آمار این کشور بر یک نکته اتفاق نظر دارند و آن این است که ورود پناهجویان و مهاجران به آلمان تاثیری بر پیر شدن جمعیت این کشور نخواهد گذاشت.

بر اساس برآورد‌های صورت گرفته در سال 2035 حدود 26 درصد مردم آلمان بیشتر از 67 سال سن خواهند داشت. این رقم در حال حاضر 19 درصد است.

20103

کد خبر: 647222

وب گردی

وب گردی