پورغلامی نژاد: قوانین داوری ووشو همسو با المپیک تغییر می کند

پورغلامی نماینده کمیته فنی فدراسیون جهانی ووشو در اولین دوره تغییر قوامین داوری به میزبانی مهد ووشو جهان، از تغییرات قوانین داوری این رشته همسو با المپیک خبر داد.

محمد پورغلامی نژاد عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی ووشو به خبرگزاری ایسکانیوز گفت: بر اساس دعوتنامه فدراسیون جهانی ووشو در دوره داورى بین المللى ووشو که قرار است از 8 لغایت 15 خردادماه در شهر «شى ین» منطقه «وودانگ» کشور چین برگزار می شود، به نمایندگى از کمیته فنى فدراسیون جهانى حضور دارد.
نایب رییس کمیته فنی فدراسیون آسیایی ووشو در ادامه گفت:این دوره برای اولین بار برای داوران بین المللی ووشو برگزار می شود و دربین 200 داور بین المللی کشور های مختلف حاضر در این کلاس از ایران نیز 24 داور قدیمی و جدید حضور خواهند داشت.در این دوره رییس کمیته فنی فدراسیون جهانی چن گو رونگ و آنتنی گو نایب رییس اول فدراسیون جهانی هم حضور دارند.
یکی تدوین کنندگان قوانین جدید داوری افزود: این قوانین با در نظر گرفتن شرایط نزدیک به المپیک تعریف شده است، بطور مثال در بخش تالو برای بانوان درجه سختی حرکات براساس شرایط فیزیکی بانوان و با امتیاز کامل تعریف شده است به نوعی برای بانوان شرایط آسان تر شده است، رنگ لباس ساندا نیز از مشکی و قرمز به آبی و قرمز تغییر پیدا کرده است.
وی در ادامه از تغییر پوشش حفاظتی در ساندا خبر داد و افزود: در قسمت ساندا تغییراتی در نوع پوشش حفاظتی برای حفظ سلامتی ورزشکاران در نظر گرفته ایم که این تغییرات پوششی بیشتر به ساق بند و رو پابند ها مربوط می شود.

607/602

کد خبر: 647238

وب گردی

وب گردی